داخلی     گفتگو    
مدیر پارسی بلاگ:
محتوای اکثر وبلاگ‌های مهدوی ضعیف است
  مدیر پارسی بلاگ بر لزوم توجه بیشتر بلاگرهای جوان و علاقه‌مند به غنا بخشیدن به وبلاگ‌های مهدوی تاکید کرد.
گزارشگر :
Share/Save/Bookmark
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 23537
محمدرضا فخری، مدیر سرویس پارسی بلاگ
محمدرضا فخری، مدیر سرویس پارسی بلاگ
پارسی بلاگ از جمله سرویس های وبلاگ نویسی مطرح در بین وبلاگ نویسان فارسی زبان است. به دلایلی کاربرانی که بیشتر در حوزه معارف دینی قلم می زنند، پارسی بلاگ را محیط مناسبی برای فعالیت خود یافته اند. در عین حال پارسی بلاگ روابط خوبی با دفتر توسعه وبلاگ دینی نیز دارد. این روابط به حدی است که تا چندی پیش مدیر این سرویس وبلاگ نویسی و رییس دفتر توسعه وبلاگ دینی، یک نفر بوده اند و اخیرا در پی تغییر ساختار دفتر توسعه، تفکیک شده اند.

البته بررسی ضعف محتوایی که این روزها دامنگیر وبلاگ ها شده است، باید با بررسی های عمیقی همراه باشد، اما گفت و گو با محمدرضا فخری، از دو جهت به این بحث کمک می کند، یکی اینکه وی سال هاست یک سرویس وبلاگ نویسی را می چرخاند و دیگر اینکه دغدغه اصلی وی حداقل برای مدتی، تولید محتوای دینی در وبلاگ ها بوده است.


مهندس سید محمدرضا فخری در گفت‌وگو با آینده روشن در خصوص وضعیت فعلی وبلاگ‌های دینی و به خصوص مهدوی گفت: خوش بختانه از لحاظ کمی وضعیت وبلاگ‌های مذهبی و به خصوص مهدوی رو به رشد است و به طور فزاینده‌ای در جریان رشد و افزایش تعداد وبلاگ‌های قرار گرفته است.

وی افزود: در این رشد، یک نقطه ضعف وجود دارد و آن هم محتوای ضعیف اکثر آن هاست. انتظار ما این است که جوانان علاقه‌مند به کار مذهبی و مهدوی در اینترنت و در فضای وبلاگ بتوانند با تلاش بیشتر بر غنای این وبلاگ‌ها بیفزایند.

مدیر پارسی بلاگ خاطرنشان کرد: آرایه‌های محتوایی در بحث مهدویت بسیار زیاد و متنوع است که وبلاگ‌های جوان و علاقه‌مند باید سعی خود را در تنوع بخشیدن به محتوای وبلاگ‌های خود مبذول دارند.

وی تصریح کرد: امروز محتوای اکثر وبلاگ‌های ما را دل نوشته‌ها تشکیل می‌دهند. اگر بخواهیم در حوزه مهدویت کاراتر عمل کنیم می‌بایست حوزه‌های محتوایی آثار و وبلاگ ها را با استفاده از منابع اسلامی، کتاب خانه‌های الکترونیکی و ... ظرفیت علمی، فرهنگی و هنری وبلاگ‌های خود را افزایش دهند.

مهندس فخری اظهار داشت: ما معتقدیم که برای تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطب جوان و تنوع طلب باید با تکنیک‌های مناسب و به روز کار کنیم.

وی گفت: امسال هدف های فرهنگی و کارساز جامعه از جمله، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مراکز فکری و فرهنگی برجسته کشور، غنا بخشیدن به دانسته‌های جوانان در حوزه مهدویت است و این نهادها می توانند از توان بالای آنان استفاده کنند.