داخلی     گفتگو     بین الملل
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور:
تبلیغ مهدویت وظیفه ای شرعی و ضرورتی فرهنگی سیاسی است
  عضو مجمع روحانیان مجلس با بیان اینکه تبلیغ آموزه مهدویت تلاش برای ایجاد انگیزه در جامعه برای تغییر وضعیت موجود به وضعیت مطلوب است گفت: اقداماتی که تا کنون در زمینه تبلیغ آموزه مهدویت از طریق رسانه انجام شده بسیار اندک و ناچیز بوده، به طوری که هیچ اثر رسانه ای در کارنامه رسانه ملی در این زمینه دیده نمی شود که در اذهان ماندگار شده باشد.
گزارشگر :
Share/Save/Bookmark
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 44524
تبلیغ مهدویت وظیفه ای شرعی و ضرورتی فرهنگی سیاسی است
 حجت الاسلام حسین ابراهیمی نماینده بیرجند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار آینده روشن در رابطه با اهمیت تبلیغ مهدویت و فرهنگ انتظار از طریق رسانه گفت: تبلیغ آموزه مهدویت یک وظیفه شرعی و ضرورتی فرهنگی سیاسی است.

وی افزود: تبلیغ آموزه مهدویت از طریق رسانه تبلیغ نهایت خوبی ها و تلاش برای ایجاد انگیزه در جامعه برای تغییر وضعیت موجود به وضعیت مطلوب است و این به معنی اقدام برای ساختن جامعه زمینه سازان ظهور می باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس همچنین ابراز داشت: هدف اصلی رسانه های فرهنگی در جامعه رشد دادن جامعه بر مبنای ارزشها و تعالیم الهی است و مهدویت اصلی ترین و روشن ترین راه رشد جامعه است.

وی تاکید کرد: نسبت مهدویت با فرهنگ جامعه به مانند میوه به درخت است، بدین معنی که ثمره فرهنگ جامعه ما باید به مهدویت ختم شود و این امر در این برهه از زمان بدرستی محقق نمی شود، مگر آنکه رسانه ها و دستگاه های فرهنگی جامعه بدنبال آن باشند و در این زمینه تلاش کنند.

عضو مجمع روحانیان مجلس تصریح کرد: اقداماتی که تا کنون در زمینه تبلیغ آموزه مهدویت از طریق رسانه انجام شده بسیار اندک و ناچیز بوده، به طوری که هیچ اثر رسانه ای در کارنامه رسانه ملی در این زمینه دیده نمی شود که در اذهان ماندگار شده باشد.

وی گفت: به عقیده ما رسانه ملی و سایر دستگاه های فرهنگی جامعه باید از طریق کارشناسان حوزه و پژوهشگران مهدویت راهی را برای تبلیغ مناسب فرهنگ مهدوی بیابند و پاسخگوی نیازهای جامعه در این زمینه باشند. 

انتهای پیام/ن/12/48