نسخه قابل چاپ

نسخه وب

داخلی » گزارش » انديشه

یک پژوهشگر لیتوانیایی:

شکست سینمای آخرالزمانی هالیوود در برابر سینمای ایرانی

۱۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۶

مرجع : خبرگزاری آينده روشن

گزارشگر :

میندوگاس پلیکیس با تببین اهداف سینمای هالیوود و مقایسه میان هنر مهدی گرایانه ایرانی تصریح کرد: سینمای آخرالزمانی هالیوود در برابر سینمای ایرانی شکست خواهد خورد.

به گزارش آینده روشن، در هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، میندوگاس پلیکیس از لیتوانی به ارائه مقاله خویش با عنوان "سینمای مسیحایی غرب؛ ضد مسیح و شرایط روانی جامعه" پرداخت و با انتقاد از کارخانه فیلم سازی هالیوود، گفت: اکثر فیلم‌ های هالیوود که مدعی هستند در رابطه با مسیح ساخته شده اند، در اصل شیطانی هستند و اهداف دیگری را دنبال می کنند.

وی با تأکید بر اهمیت دقت و مطالعه فیلم های هالیوودی، اذعان داشت: سینمای غرب نه تنها منبع تولید پول شده است، بلکه یک ماشین تبلیغاتی بزرگ در جهت اهداف ابرقدرت های جهانی نیز هست.

این پژوهشگر اضافه کرد: فیلم‌های آخرالزمانی هالیوود که با بعد روانی انسان‌ ها سر و کار دارند نیز وضعیت روانی که غرب در آن قرار دارد را به ما نشان می دهند و اگر آن ها را با هنر مهدی‌ گرایانه ایران مقایسه کنیم، به روشنی خواهیم دید که غرب با سرعت به نابودی کامل پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: سینمای آخرالزمانی هالیوود در برابر سینمای ایرانی شکست خواهد خورد.

میندوگاس پلیکیس هدف از مقاله خویش را نمایش ساختارشکنی سینمای مسیحایی غرب معرفی کرد و ادامه داد: در سال های اخیر، سینمای هالیوود پروژه سال ۲۰۱۲ را در دستور کار خویش قرار داده است تا در این سال، مسیح کاذب را رونمایی کند.

وی عنوان کرد: به نظر من، هم اکنون دین اصلی غرب، نوعی الحاد علمی است و این مذهب بر تمام هنر و سینمای غرب سلطه دارد.

این پژوهشگر حوزه مهدویت ادامه داد: غربی‌ها به دنبال منجی حقیقی یا امام مهدی نیستند، آنها منتظر فاجعه هستند و توضیح روشنی درباره علت این موضوع نمی‌دهند.

وی در ادامه سخنان خود به مقایسه سینمای غرب با سینمای کشور هایی مانند روسیه پرداخت و مدعی شد: هر چه دروغ سینمای غرب از مسیح بزرگ و بزرگ تر است، شاهد سینمای مسیحایی درست‌تری در کشورهای پس از فروپاشی شوروی مثل روسیه هستیم.

میندوگاس پلیکیس اذعان داشت: سینمای غرب به دنبال معرفی ضدمسیح ساختگی و اثرگذاری بر شرایط روانی جامعه به نفع اهداف خویش است و دغدغه انسانی و مذهبی ندارد.

وی افزود: بهترین راه برای درک شرایط فکری و روانی یک جامعه، نگاه کردن به سینمای آن جامعه است. مثلاً ما مفاهیم عرفانی را در سینمای روسیه می بینیم، اما در سینمای امریکا هیچ معنویتی وجود ندارد.

این محقق مسیحی اضافه کرد: هالیوود هیچ گاه سینمایی معنوی نبوده و نیست؛ گرچه در ابتدا هالیوود آنقدر ها هم تجاری نبود و تأسیس شرکت های خصوصی مانند والت دیزنی باعث سوق دادن این سینما به پول زایی شد، اما نمی توان مدعی بود که دوره ای در سینمای هالیوود رقم خورده باشد که این سینما یک سینمای معنوی بوده باشد.

وی گفت: من نمی گویم در آمریکا هیچ فیلم خوبی ساخته نشده؛ برای مثال فیلم مصایب مسیح به کارگردانی مل گیبسون با موضوع مسیح ساخته شده که در وهله اول موضوعی معنوی به چشم می آید اما اگر لایه های ظاهری را کنار بزنیم می بینیم که این فیلم، بیشتر روح خراش بود تا روح ساز. در واقع یک فیلم سادیستی بود. که البته می توان در ساخت این فیلم ها دلایل روانشناختی بسیاری را جستجو کرد.

سخنران کمیسیون اول هشتمین همایش بین المملی دکترین مهدویت اذعان داشت: به طور کلی در سینمای آمریکا حرفی از منجی نیست. اگر هم وجود داشته باشد، یک امریکایی است و در واقع آن ها لزوماً مسیح را منجی نشان نمی دهند.

وی سخنان خود را این گونه پایان داد: منجیان هالیوودی، منجی های دروغین هستند و فرهنگ جامعه آمریکایی هم طوری است که گویی مردم هم به منجی های دروغینی که در هالیوود نمایش داده می شوند عادت کرده اند.

شایان ذکر است، در جریان برگزاری هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می گردد، تعدادی از میهمانان داخلی و خارجی به ارائه مقالات خود می پردازند.

گفتنی است که هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع «هنر زمینه ساز، راهبردها و راهکارها»، روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر ماه امسال مصادف با ۱۵ و ۱۶ شعبان المعظم در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در تهران با حضور مسوولان کشوری، اندیشمندان ایرانی و خارجی از ۱۸ کشور جهان در حال برگزاری است.

انتهای پیام /