آينده روشن - آخرين عناوين انديشه :: نسخه کامل http://bfnews.ir/vsngrt194kjoa.pra.html Sat, 18 Jan 2020 06:20:45 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://bfnews.ir/skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط وب سايت خبری آينده روشن http://bfnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام وب سايت خبری آينده روشن آزاد است. Sat, 18 Jan 2020 06:20:45 GMT انديشه 60 اهدای دیه فرزند در راه قرآن http://bfnews.ir/vdcipway.t1aqv2bcct.html به گزارش آینده روشن از کهگیلویه و بویراحمد، همواره از گذشت و ایثار، داستان‌ها و روایت‌های فراوانی شده و هستند کسانی که از حق و حقوق خود در راه خدا و برای رضای احدیت می‌گذرند.نعمت‌الله دارفرین، فرهنگی ساکن یاسوج از جمله انسان‌هایی است که  در حادثه‌ای دلخراش فرزند پنج ساله خود را از دست داد و همین داغ زمینه‌ای شد تا صبر و تحمل خود را محک بزند؛ داغی که به گفته وی باعث شد تا هرچه بیشتر با خدای خود خلوت کند و تحمل این غم برای او سبک‌تر شود.این فرهنگی باسابقه با مشورت خانواده تصمیم گرفت که با دیه ۴۵ میلیونی فرزند خود ۲۸۰۰ قرآن  تفسیری حکیم و ۱۵۰۰ قرآن مجید و ۲۵۰ قلم هوشمند قرآنی و رحل تهیه کند و در اختیار مدارس سراسر استان، مدارس قرآنی، ادارات آموزش و پرورش و بعضی از مساجد قرار دهد.آینده روشن: آقای دارفرین بفرمائید هدفتان از انجام این کار خیرخواهانه چه بود؟به عقیده بنده کیفیت‌بخشی به محتوا و ترویج فرهنگ قرآن با توجه به موقعیت زمانی لازم است. به فرموده رهبری دشمنان انقلاب از طریق شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی روی جوانان ما کار می‌کنند و به طرق مختلف وارد قلب و فکر آن‌ها می‌شوند تا بتوانند عقاید آن‌ها را تسخیر و آن‌ها را از قرآن و انقلاب جدا کنند.از این رو کیفیت‌بخشی به فرهنگ یک ضرورت و نیاز است و هزینه کردن در این راه و در این مسیر ضمن اینکه یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است می‌تواند بیشترین بهره‌وری، کارآمدی و سود را برای تک تک افراد جامعه به همراه داشته باشد.ایکنا: چرا مدارس را برای این کار فرهنگی انتخاب کردید؟با توجه به موقعیت جغرافیایی مدارس استان که کوهستانی، صعب‌العبور و به شدت با کمبود امکانات صوتی مواجه بودند، تصمیم به این کار گرفتم که با مشورت خانواده صورت گرفت.آینده روشن: اگر یک بار دیگر به سال ۸۹ برگردید باز هم دیه فرزندتان را صرف امور قرآنی خواهید کرد؟بله، شک ندارم و چون این کار از سر اعتقاد و برای رضای خدا بوده احساس خوشنودی می‌کنم و هیچ وقت پشیمان نمی‌شوم، چراکه کار خیر در جامعه باعث خوشنودی حضرت حق و خیر و برکت در جامعه می‌شود.آینده روشن: شما می‌توانستید آن دیه را صرف امور مادی خودتان بکنید، چه چیزی سبب شده که برای قرآن هزینه کنید؟ما همه اجاره‌نشین دنیا هستیم باید کاری بکنیم که همیشه در پایان قرارداد، صاحب‌خانه از ما راضی باشد و به طور حتم این دنیا برای هر کسی محل گذر و ناپایدار است، آدمی که معتقد باشد توشه‌ای از این گذرگاه برای اقامتگاه بر می‌دارد.آینده روشن: توصیه شما به خیرین و واقفین در خصوص قرآن چیست؟هر کسی در این دنیا قدم خیری بردارد خداوند قدم‌های خیر زیادی نصیب او خواهد کرد، بنا بر این بهتر است همه در ترویج فرهنگ قرآن پیشقدم شوند؛ چراکه قرآن بهترین وسیله شناخت حق از باطل و از سویی در جامعه معیار محکمی در زمینه افکار، عقاید، قوانین، احکام، آداب و اخلاق است.آینده روشن: تاکنون حس کردید که قرآن در زندگیتان اثرگذاری داشته باشد و چقدر قرآن در خانواده‌تان جاری و ساری است؟بله، در هر جایی به بن بستی رسیدم به قرآن متوسل شدم و تاکنون قرآن برایم بهترین سرمایه بوده و هست. خوشبختانه اعتقاد و فرهنگ قرآن به طور راسخ در خانواده‌مان وجود دارد.آینده روشن: و صحبت پایانیامیدوارم با قرآن بمانیم، با قرآن زندگی کنیم، با قرآن بمیریم و با قرآن محشور شویم.خبرگزاری ایکنا به نوبه خود از این فرهنگی فرهیخته و ایثارگر در وهله اول به علت ایثار و از خود گذشتگی که از خود در راه اعتلای فرهنگ قرانی نشان داد تشکر می‌کند و همچنین جا دارد از ایشان بابت اعتمادی که به این خبرگزاری داشته و پس از سال‌ها از درگذشت فرزند دلبندش و اقدام خیرخواهانه‌ای که انجام داده بود و حاضر به مصاحبه با هیچ رسانه‌ای در این رابطه نشد بود، تشکر ویژه کرد. ]]> انديشه Thu, 24 Oct 2019 19:27:01 GMT http://bfnews.ir/vdcipway.t1aqv2bcct.html راهپیمایی اربعین مانیفست اخلاق‌مداری در همکاری بین ملت‌هاست http://bfnews.ir/vdcammn0.49nia15kk4.html به گزارش اینده روشن محمدحسن آصفری، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اهمیت استفاده از دستاوردهای راهپیمایی اربعین برای ارتقای سطح وحدت اسلامی و تقویت محور مقاومت به شکل عملی گفت: یکی از عوامل مؤثر درهم پیچیدن طومار داعش و جریانات تکفیری در منطقه و به ویژه عراق، راهپیمایی میلیونی اربعین بود، چرا که داعش در نظر داشت با انجام عملیات تروریستی و انتحاری کربلا و نجف را ناامن کرده و حرم ائمه اطهار(ع) را ویران کند، اما با اقدام به موقع آحاد امت اسلامی، اعم از شیعه و سنی در برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین، داعش جرئت حضور در اطراف حرم امام علی(ع) و امام حسین(ع) را از دست داد و روزبه‌روز از مناطق مورد تهاجم خود در منطقه عقب‌نشینی کرد. ظرفیت‌های مردم‌محوری راهپیمایی اربعین وی ادامه داد: ویژگی بارز راهپیمایی اربعین این است که بدون هیچ دستور دولتی و حکومتی انجام می‌شود و مردم داوطلبانه و خودجوش در آن شرکت می‌کنند و لازم است از ظرفیت و تجربه مردم‌محور این حرکت حداکثر استفاده را کرد. اتفاقاً یکی از فرصت‌هایی که این مردم‌محوری ایجاد می‌کند اتحاد و انسجام میان ملت‌های اسلامی و حتی غیراسلامی است. در واقع این حرکت قابلیت بالایی در الهام‌بخشی و الگوسازی وحدت عملی میان انسان‌های آزادی‌خواه و استکبارستیز را دارد که نیازمند فراهم کردن برخی زمینه‌ها و هدایت‌ها از سوی گروه‌های نخبگانی و متفکران و اندیشمندان است. آصفری اظهار کرد: البته تأکید بر مردم‌محوری به این معنا نیست که دولت‌ها کاملاً از این حرکت کنار گذاشته شوند. متأسفانه یکی از نقاط ضعف راهپیمایی اربعین مشارکت اندک سایر دولت‌ها به جز دولت‌های ایران و عراق است. در حالی که از بیش از ۷۰ کشور دنیا در این حرکت حضور پیدا می‌کنند و حداقل سایر دولت‌های اسلامی می‌توانند در مجامع بین‌المللی آن را مطرح کنند و به منزله یک حرکت عظیم فرهنگی جهانی آن را اشاعه دهند. اربعین، جلوه بارز روابط بین ملت‌ها بر پایه اعتماد و احترام متقابل این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: در واقع حرکت اربعین بارزترین جلوه فرهنگ توجه به همنوع، مودت، دوستی و همکاری و مشارکت ملت‌ها برپایه احترام متقابل و صداقت است و این همان مسئله‌ای است که امروز به شدت خلأ آن در روابط بین‌المللی احساس می‌شود و ارتباط میان دولت‌ها غالبا برپایه عدم اعتماد و کسب بالاترین منفعت بودن توجه به نفع طرف مقابل است. البته اگر در زمینه زیرساخت‌ها مانند وضعیت حمل و نقل و مشکلات زائران در زمینه تردد اقدامات بهتری انجام شود کیفیت راهپیمایی زائران بهبود پیدا کرده و با رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های راهپیمایان می‌توان انتظار داشت که خود زائران به مثابه یک رسانه قوی در انتقال پیام وحدت‌بخش و مقاومت‌آفرین اربعین ظاهر شوند و خلأ بی‌توجهی برخی دولت‌های اسلامی نسبت به این حرکت بزرگ را پوشش دهند. وی تصریح کرد: به اعتقاد من راهپیمایی اربعین می‌تواند یک مانیفست در روابط اخلاق‌مدارانه میان ملت‌ها و دستورالعمل وحدت، همکاری مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل و تعامل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ملت‌‌ها در دستور کار دولت‌ها قرار گیرد. اربعین، میدان نبرد رسانه‌ای با غرب آصفری درباره نقش رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در تداوم انتقال پیام اربعین در طول سال گفت: رسانه‌ها نقش اصلی را در جهانی کردن پیام اربعین ایفا می‌کنند؛ به ویژه اینکه رسانه‌های غربی عامدانه تلاش دارند این پدیده عظیم را خبری نکرده و انعکاس ندهند. در این وضعیت رسانه‌های جهان اسلام باید به میدان آمده و در این جنگ رسانه‌‌ای و تبلیغاتی در قالب‌ها و اشکال مختلف خبری و هنری ابعاد گوناگون این راهپیمایی به ویژه از منظر روابط و تعاملات محبت‌آمیز انسانی را به تصویر بکشند تا از این طریق بایکوت رسانه‌ای غرب را شکسته و سایر ملت‌های بی‌اطلاع یا کم‌اطلاع از این پدیده را نسبت به وجود چنین تجمع انسانی بزرگی آگاه سازند. استفاده دولت‌های حاضر در مراسم اربعین برای انعقاد توافقنامه‌های امنیتی آصفری درباره تأثیر دیپلماتیک و بازدارنده راهپیمایی اربعین در تغییر معادلات منطقه و مقابله با اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی گفت: در واقع راهپیمایی اربعین یک حرکت بزرگ دیپلماسی عمومی، دینی و اسلامی است که بایستی دولت‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌های قدرت‌آفرین آن استفاده کنند. این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان اظهار کرد: دولت‌های اسلامی ‌می‌توانند از این راهپیمایی در راستای تقویت امنیت منطقه‌ای بهره ببرند و با انعقاد توافقنامه‌های امنیتی با همدیگر سطح همکاری‌های امنیتی خود را ارتقا دهند و نقش مهمی در تأمین امنیت منطقه از درون و خنثی کردن دخالت‌های نیروهای فرامنطقه‌ای و بیگانه به اسم ایجاد امنیت ایفا کنند. گفت‌وگو از مهدی مخبری /141انتهای پیام ]]> انديشه Thu, 24 Oct 2019 14:51:56 GMT http://bfnews.ir/vdcammn0.49nia15kk4.html لزوم رعایت عدالت مدیران در مقابل مردم و زیردستان http://bfnews.ir/vdcaimn0.49ni015kk4.html به گزارش آینده روشن حجت الاسلام سید مرتضی میرکتولی دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه قم، شامگاه گذشته در شبستان امام خمینی(ره) اظهار کرد: قرآن کریم برای رسیدن انسان به حیات طیبه و سعادت دنیوی و اخروی دو ویژگی مهم آبادانی خانه درون و اصلاح اعمال و رفتار بیرونی به واسطه عمل صالح را توصیه می‌کند که نقش مهمی در این خصوص دارند.وی افزود: مهم‌ترین رکن ایمان، پایبندی به اعتقادات و باورهاست و یکی از اعمال مهم ایمانی، انصاف است؛ بنابر روایت وارده از نبی گرامی اسلام، داشتن انصاف نسیمی از نسی‌های بهشت است.سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: حضرت علی(ع) در روایتی می‌فرمانید: کتاب آسمانی تورات با پنج جمله پایان می‌یابد و من دوست دارم در آغاز هر روز این جملات را مطالعه و تکرار نمایم که اولین جمله در خصوص عالمی است که به علمش عمل نکند که این عالم به مثابه ابلیس است.میرکتولی تاکید کرد: ابلیس شش هزار سال عبادت خداوند را به جا آورد اما در نهایت به خاطر تکبر و بالاتر دانستن خود از درگاه الهی مطرود شد؛ انصاف این است که انسان خود را بالاتر از دیگران نبیند و هر آنچه برای خود نمی‌پسندد برای دیگران هم نپسندد و تواضع داشته باشد.وی ادامه داد: جمله دوم تورات این است که سلطانی که با زیردستان و رعیت خود به عدالت و انصاف رفتار نکند، همانند فرعون است، هر انسانی در هر پست و مقامی که دارد اگر با کارمندان و زیر دستان خود با عدالت رفتار نکند و نظرات خود را تحمیل نماید در حقیقت همانند فرعون است و بدترین عذاب در قیامت برای متکبرین و فرعونیان است.سخنران حرم بانوی کرامت گفت: سومین جمله این است که انسان فقیر طمع‌کاری که در برابر ثروتمندان از خدا بی خبر به طمع ثروت، خود را ذلیل و خوار نماید همانند یک سگ است، که باید در این خصوص توجه کافی داشته باشیم و کرامت خود را در برابر ثروتمندان پایمال نکنیم.میرکتولی یادآوری کرد: چهارمین جمله تورات در خصوص افراد ثروتمندی است که از مال خود در دنیا بهره‌ای نمی‌برند که این ثروت به خشت تشبیه شده است، افراد ثروتمند قبل از اینکه از دنیا بروند از مال خود در جهت درست استفاده ببرند و انفاق داشته باشند و از مستمندان دستگیری نمایند.سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: جمله پنجم تورات در خصوص زنانی است که به غیر ضرورت و نیاز از منزل خارج می‌شوند که به کنیز تشبیه شده اند؛ زنان جامعه اسلامی توجه داشته باشند بدون ضرورت در کوچه و بازار رها نشوند تا اسیر هوس‌های آلوده نشوند.انتهای پیام/ 141 ]]> انديشه Wed, 23 Oct 2019 08:55:52 GMT http://bfnews.ir/vdcaimn0.49ni015kk4.html اعلام آمادگی مسجد جمکران برای مشارکت در جشنواره ملی مهدویت http://bfnews.ir/vdcjiiea.uqemazsffu.html به گزارش آ، علی حسینی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و دبیر دومین جشنواره ملی مهدویت شامگاه سه‌شنبه ۳۰ مهر با حضور در مسجد مقدس جمکران با حجت‎الاسلام والمسلمین یاسین حسین‌آبادی، معاون فرهنگی این مسجد شریف دیدار و گفت وگو کرد.در ابتدای این دیدار، علی حسینی، با اشاره به فعالیت‌های مختلف جهاد دانشگاهی در عرصه‎های علمی، فرهنگی، هنری، اشتغال فارغ‌التحصیلان و آموزشی و پژوهشی و درمانی، جشنواره مهدویت را یکی از مهمترین برنامه‎های فرهنگی این نهاد انقلابی دانست.وی گفت: جشنواره ملی مهدویت، سال گذشته با جذب بیش از ۱۲۰۰ اثر علمی پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی در سطح کشور برگزار شد و امسال نیز با رویکرد ویژه دانشجویی با موضوع زمینه‌سازی ظهور و تمدن نوین اسلامی به دنبال ایجاد یک حرکت نوین در عرصه فعالیت‎های مهدوی کشور است.دبیر دومین جشنواره ملی مهدویت بیان کرد: امسال تمرکز ویژه بخش مسابقه‎ای جشنواره روی محور فرهنگی، هنری، ادبی و کتابخوانی است ولی با توجه به رویکرد جدی این جشنواره برای موج‌آفرینی فرهنگی و ذهنی در میان قشر جوان کشور، فعالیت‎های جانبی از جمله برگزاری ورکشاپ‎های تخصصی در بخش‎های هنری، برگزاری نشست‎های تخصصی، کارگاه‌های آموزش مبانی مهدویت و... در دانشگاه‎های کشور انجام خواهد شد.در این دیدار حجت‎الاسلام حسین آبادی نیز با اشاره به رویکرد جدی مسجد مقدس جمکران در زمینه تجمیع فعالیت‎های فرهنگی و هنری بیان کرد: امیدواریم در این طرح هم افزایی بتوانیم فعالیت مناسب و درخوری با نهادهایی از جمله جهاد دانشگاهی داشته باشیم.وی با اشاره به ظرفیت‎های مسجد مقدس جمکران بیان کرد: سال گذشته مراسم افتتاحیه جشنواره ملی مهدویت در این مسجد مقدس برگزار شد و امیدواریم که امسال نیز بتوانیم در ۹ ربیع میزبان این مراسم باشیم و رسما آمادگی عملی خود را برای همکاری با این جشنواره اعلام می‌کنیم.انتهای پیام/141 ]]> انديشه Wed, 23 Oct 2019 07:27:56 GMT http://bfnews.ir/vdcjiiea.uqemazsffu.html زیارت نوعی وفای به عهد ولایت ائمه(ع) است/ شیعه باید در همه خیرات پیشقدم باشد http://bfnews.ir/vdci5way.t1aqy2bcct.html به گزارش آینده روشن، حجت‌الاسلام «محمدباقر علوی تهرانی» به مناسبت دهه سوم ماه صفر در مسجد امیر به سخنرانی پرداخت و درباره جایگاه زیارت، گفت: زیارت امام حسین(ع) خاص است که هیچ چیزی با آن قابل مقایسه نیست. این استاد حوزه علمیه افزود: حکم زیارت ائمه معصومین(ع) به نوعی وفای به عهد ولایت آنها است، برای هر امامی بر عهده دوستداران او عهدی است که در عالم ازل بسته شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با استناد به روایتی از امام رضا(ع) بیان کرد: اگر کسی بخواهد بر عهد خود با امام به تمام معنا عمل کند باید به زیارت او برود. وی با استناد به روایتی از ائمه معصومین(ع) اضافه کرد: در روایت است که وقتی حج بیت‌الله را که انجام می‌دهید آن را به زیارت پیامبر(ص) کامل کنید زیرا شما به این نحوه از حج مامور هستید، سپس به زیارت ائمه بقیع(ع) بروید. عشق به زیارت امام حسین(ع)؛ سرّ عاقبت بخیری وی با بیان اینکه دوست داشتن امام از اصول دین، دستور دین و عهد الهی است، ابراز کرد: همه ما دنبال عاقبت به خیری هستیم، امام صادق(ع) در این زمینه فرمودند: اگر خداوند برای کسی عاقبت به خیری را اراده کرده باشد در دل او عشق زیارت امام حسین(ع) را قرار می‌دهد. حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه عاقبت به خیری امری ضروری برای انسان است، گفت: بر اساس آیه ۲۳ سوره مبارکه شورا پیامبر(ص) فرمودند: من در مقابل رسالتم از شما اجر و مزد نمی‌خواهم مگر اینکه مودت اهل بیت(ع) را داشته باشید. این استاد حوزه علمیه درباره علت اینکه بقیه انبیاء اصلا مزد نخواستند اما پیامبر اسلام(ص) خواستند، اظهار کرد: طبق آیه ۴۷ سوره مبارکه سباء مزد پیامبر(ص) برای خود ایشان نیست اجرتی را که طلب کردند همه برای امت اسلامی مفید است. تاثیر حب اهل بیت(ع) بر سهولت مرگ وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) در این زمینه، گفت: در محبت خاندان من منافعی وجود دارد که در صد جا به درد شما می‌خورد نخستین آن هنگام مرگ، قبر، حساب و کتاب، صراط، میزان است، هنگام مرگ وقتی ملک الموت برای جان گرفتن از شیعیان ما حضور می‌یابد پیامبر(ص)، حضرت زهرا(س)، امیرمومنان امام علی(ع) و امام حسن(ع) خطاب به ملک الموت می‌فرمایند: او از محبان ما است مراعات حال او را بکن او گریه کن امام حسین(ع) بوده است بنابراین این مودت در آن شدت کار ساز است. حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با استناد به آیه ۵۷ سوره مبارکه فرقان که تاکید دارد هر کس برای راه داشتن به سوی خداوند باید وسیله داشته باشد، گفت:‌ امام صادق(ع) فرمودند: آن وسیله ما هستیم. این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مودت ذوی القربی واجب است، ابراز کرد: از نظر عقلی هر کس برای شما کار کند پرداخت اجرت او واجب است، وقتی فقط علاقه و ارتباط بین محب و محبوب در ناحیه قلب باشد به آن محبت می‌گویند اما در مودت اظهار حالت قلبی محبت است. وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند: تمایل قلبی خود را اظهار کنید که یکی از نشانه‌های آن اطاعت از دستورات اهل‌بیت(ع) است. همچنین تکریم و تعظیم محبوب هم از نشانه‌های مودت است یکی از جنبه‌های تکریم اهل‌بیت(ع)، زیارت است. برکات زیارت امام حسین(ع) حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی در ادامه بیان کرد: امام صادق(ع) فرمودند: هر کس به کربلای امام حسین(ع)‌ برود به ازای هر قدمی که بردارد هزار حسنه برای او نوشته شده و از پرونده او هزار خطا پاک می‌شود و هزار رتبه بالا می‌رود. این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر زیارتی دارای آدابی است که شما را به مقصد و مقصود برساند، اظهار کرد: امام باقر(ع) درباره آداب زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) فرمودند: هر کس مزار امام حسین(ع) را زیارت کند در حالی که به حق حضرت(ع) معرفت داشته باشد خداوند نام او را در زمره علیین می‌نویسد. وی افزود: همچنین کسی که به زیارت قبر امام حسین(ع) برود در حالی که عرفان به حق حضرت داشته باشد ثواب آزاد کردن هزار بنده را کسب می‌کند و گویا در عرش با خداوند ملاقات کرده است. حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با استناد به روایتی از امام رضا(ع) درباره آداب زیارت امام حسین(ع)، بیان کرد: کسی که به زیارت امام حسین(ع) برود روز قیامت با خداوند بالاتر از عرش سخن می‌گوید و این از بهشت بالاتر است. وی با اشاره به روایتی دیگر از امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: هر کس بخواهد به وادی محبت اهل‌بیت(ع) وارد شود باید تسلیم آنها باشد، برخی مدعی دوست داشتن اهل‌بیت(ع) هستند اما در حقیقت آنها را دوست ندارند زیرا مطیع امر آنها نیستند، کار خوب از هر کس خوب است اما از شیعیان خوب‌تر است کار زشت بد است اما کار زشت از شیعیان زشت‌تر است زیرا آنها منتسب به اهل‌بیت(ع) هستند. بنابراین ما باید در همه خیرات بهتر از دیگران پیش قدم باشیم. پایان پیام/141 ]]> انديشه Tue, 22 Oct 2019 10:23:07 GMT http://bfnews.ir/vdci5way.t1aqy2bcct.html خالقان چهل سند ماندگار عاشورایی تجلیل شدند http://bfnews.ir/vdchxmnq.23n-qdftt2.html به گزارش آینده روشن و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، خالقان چهل اثر و سند ماندگار عاشورایی دوشنبه 29مهر در آیین ملی«چله عشق» با حضور «اشرف بروجردی» رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و دیگر چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری کشور تجلیل شدند.در این مراسم از خالقان 40 اثر برجسته‌‌ای که در گونه‌های مختلف فرهنگی و هنری مرتبط با واقعه عاشورا از جمله تالیف و پژوهش، هنرهای تجسمی و ترسیمی، هنرهای دراماتیک، موسیقی و ادبیات تولید شده در پنج بخش تقدیر شد.در بخش هنرهای تجسمی، محمود فرشچیان، محمدباقر آقامیری، حسین قوللر آغاسی، غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی و جلیل رسولی با حضور هانیه گرائیلی- مدیرکل حوزه ریاست، مظفر پاسدار شیرازی – معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و سمیه توحیدلو – معاون پژوهش، برنامه ریزی و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تجلیل شدند.در ادامه با حضور محسن هاشمی رفسنجانی، احمد مسجد جامعی و حجت الاسلام سید محمود دعایی از علیرضا شجاع نوری، رضا کیانیان، فرامرز قریبیان، علیرضا رئیسیان، ناصر تقوایی، سید داود میرباقری، بهرام بیضایی، احمدرضا درویش، مهدی فخیم زاده، عباس کیارستمی، علی رفیعی،  بهروز غریب پور و محمد رحمانیان نیز در بخش هنرهای دراماتیک این آیین ملی تقدیر شد.در بخش ادبیات نیز با همراهی فریبزر خسروی- معاون کتابخانه و مصطفی رحماندوست  از علی موسوی گرمارودی، سید مهدی شجاعی، قیصر امین پور، ابوالقاسم حسینجانی، قادر طهماسبی و سید حسن حسینی قدردانی شد.همچنین محمدرضا شجریان، حسین علیزاده، لوریس چکناواریان، مجید انتظامی، صدیقه بحرانی، تورج زاهدی، فردین خلعتبری و حسام الدین سراج در دیگر بخش از این آیین ملی که مربوط به بخش موسیقی می شد مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.و در پایان در حوزه تالیف و پژوهش آیین ملی چله عشق نیز به اتفاق اشرف بروجردی – رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حجت الاسلام حجتی کرمانی و پیروز حناچی شاهد قدردانی از سید جعفر شهیدی، سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی، شیخ عباس قمی، محمد ابراهیم آیتی، رسول جعفریان، محمد اسفندیاری و علی شریعتی بودیم.در این مراسم مجید انتظامی آهنگساز و موسیقیدان برجسته کشور پس از 6 سال دوری از رهبری ارکستر قطعه «روز واقعه» را با همراهی ارکستر سمفونیک تهران در سالن همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اجرا کرد.پایان پیام/141 ]]> انديشه Tue, 22 Oct 2019 08:14:41 GMT http://bfnews.ir/vdchxmnq.23n-qdftt2.html درک ولایت امام(ع) حیات طیبه دنیا و آخرت را رقم می‌زند http://bfnews.ir/vdcfytde.w6dveagiiw.html به گزارش آینده روشن یکی از مهمترین مسایلی که در زندگی انسان مومن نقش اساسی ایفا می کند اخلاص و ولایت‌پذیر بودن است، این ویژگی‌ها علاوه بر اینکه در زندگی دنیا نقش مهمی دارد در واقع سنگ بنای زندگی انسان های صالح در آخرت نیز محسوب می شود و چه بی توفیق انسانی که اگر در فرصت محدود زندگی دنیایی نتواند از این چشمه سیراب شود. آیت‌الله «سید محمدمهدی میرباقری» طی سخنانی این مباحث را به تفصیل بررسی کرده است که در ادامه بخش هایی آن را می خوانید: آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه در روایات مختلف به اهمیت معرفت یافتن به امام(ع) در طول زندگی اشاره شده است، گفت: اگر کسی نتواند تا پایان عمر به این برسد در واقع به توحید و عبودیت و معرفت الله و محبت الله راه پیدا نکرده است در نتیجه زمانی که از دنیا برود مردن او در حال کفر و نفاق است کما اینکه حیات اش هم حیات نفاق بود. این استاد سطح عالی حوزه علمیه با طرح این پرسش که چرا در روایات این عدم شناخت به «مرگ» تعبیر شده است، گفت: دو گونه حیات و دو گونه موت وجود دارد. یک نوع حیات ایمانی و به تعبیر دیگر حیات طیبه و دیگری حیات کفر و نفاق، به دیگر بیان یک حیات طیبه داریم که در مقابلش مردگی و موت قرار می گیرد. خداوند در سوره یاسین می فرماید: «لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَيَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَى الْكَافِرِينَ». وی افزود: ثمره قرآن برای انسان های حی و زنده آن است که آنها را انذار می کند، الفاظ به کار رفته قرآن غیر از معنای عمومی که در عرف عرب است معنای خاص دارد مثل نور، حیات و ایمان و امثال این واژه ها که علاوه بر آن مفهوم عمومی ابعاد دیگری هم دارند، در نتیجه از نظر قرآن امام «ماء معین» است. امام آن ماء معینی است که مبدا حیات قلب، لذا حیات طیبه در قرآن به ولایت امام تفسیر شده است. حیات ولایت امیرالمومنین است. این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: دار لهو و لعب، دار ولایت اولیای طاغوت است و انسان تا ابد هم در این دار بماند جز لهو و لعب نیست، چه در قرون پیش از بعثت و چه در این قرن. بر اساس تعابیر و ادبیات قرآن امام سرچشمه حیات است و علم او حقیقت ایمان است و آن آب گوارایی است که اگر بر قلب انسانی جاری شود این قلب به نور و هدایت می رسد. آیت‌الله میرباقری اظهار کرد: حضرت امیر(ع) فرمود: خدای متعال اولین کلمه ای القا و ایجاد کرد کلمه نور بود. تعبیر قریب به این معناست. حضرت فرمود: از آن کلمه نبی اکرم(ص) و من و ذریه من را آفرید. وی افزود: در نتیجه ولایت امام، هم سر چشمه نور وهم سرچشمه حیات است، امام هم کلمه روح است و هم کلمه نور، لذا از نظر قرآن، نور به امام تفسیر می شود، روح به امام تفسیر می شود و باطن ولی الله همان حقیقت روح و نور است. با این وصف اگر کسی به امام رسید هم به حیات رسیده و هم به نور رسیده است و اگر به امام نرسید نه به حیات راه یافته و نه به نور و الی الابد میت است، لذا کافر که به امام راه نیافته الی ابد میت است. این پژوهشگر اظهار کرد: اگر کسی در این دنیا به معرفت امام رسید به حیات طیبه رسیده است و نکته مهمتر این است که این مسیر هدایت الی الابد ادامه دارد واینگونه نیست که اگر کسی در این دنیا به نور و حیات طیبه رسید به آخر خط رسیده و مسیر ادامه ندارد بلکه  اگر تمام عمر را در وادی حیات طیبه باشد این معرفت ادامه دارد. آیت‌الله میرباقری گفت: طریق معرفت و محبت که همان طریق حیات است به دنیا ختم نمی شود و در آخرت هم هست و اگر کسی در دنیا در مسیر صراط بود در آخرت هم در صراط است، مدخل ورود به صراط مستقیم از این دنیا است و بلکه قبل از دنیا شروع شده است، لذا مومن مدخل نور است و نور یک سرچشمه دارد که امام(ع) است. وی ادامه داد: چنین انسانی که حیات طیبه دارد به تدریج تلقی از نور، معرفت، توحید، هدایت در قلبش واقع می شود و حجاب های جدی از همان اول مرگ از جلو رویش برداشته شده و زمانی که وارد بهشت می ود حجاب های دیگر نیز از برداشته خواهد شد لذا حتی مرگ مومن رشد است؛ اما در مقابل کسی که به معرفت امام نرسیده مرگی در حیرت و ظلمت دارد و بر حیرت اش افزوده می شود، کافر در زندگی دنیایی در گمراهی به سر می برد و بعد از مرگ این ضلالت بیشتر می شود. آیت‌الله میرباقری گفت: اگر کسی تا لحظه مرگ به امام نرسید تا الی الابد باید در این جهالت بماند. اگر وارد این وادی شد دیگر وادی نور است و بس. مومن مرگ اش به واسطه این حیات طیبه که از نور امام به آن رسیده است مملو از رشد و تعالی است. پایان پیام/141 ]]> انديشه Mon, 21 Oct 2019 14:06:48 GMT http://bfnews.ir/vdcfytde.w6dveagiiw.html زیارت اربعین ظرفیت عظیم برای زمینه‌سازی ظهور است http://bfnews.ir/vdce7n8f.jh8pfi9bbj.html به گزارش آینده روشن کرسی ترویجی «ظرفیت شناسی اربعین در زمینه سازی ظهور با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری» 14 مهرماه در تالار امام مهدی (عج) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد. در این کرسی ارائه دهنده حجت الاسلام حسین الهی نژاد مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی نقطه نظرات خود را در رابطه با ظرفیت شناسی اربعین عنوان کرد و ناقدین حجج اسلام مجتبی کلباسی، غلامرضا بهروزی لک و علی محمدی هوشیار هر کدام به سهم خود نقدهای خود را در مورد ظرفیت شناسی اربعین بیان کردند که خلاصه آن به شرح ذیل است: حجت الاسلام «حسین الهی نژاد» بیان کرد: در راستای برگزاری همایش بین المللی «نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیة الله العظمی خامنه ای (دامت برکاته)» دومین پیش نشست با عنوان کرسی نقد؛ ظرفیت شناسی اربعین در زمینه سازی ظهور با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری، برگزار گردید. امام صادق(ع) در مورد زیارت کربلا می فرماید: «مَنْ أَتَاهُ مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةً وَ مَحَی عَنْهُ سَیئَةً وَ رَفَعَ لَهُ دَرَجَةً. ...: کسی که پیاده زیارت کند آن حضرت را، خداوند به هر قدمی که برمی‏ دارد، یک حسنه برایش نوشته، و یک گناه از او محو می ‏فرماید، و یک درجه مرتبه ‏اش را بالا می ‏برد.» مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی گفت: عاشورا ، اربعین و مهدویت سه مقوله تأثیرگذار در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان در امور دنیائی و اخروی (شیعیان با دو بال قرمز و سبز (که قرمز تداعی گر عاشورا و سبز تداعی گر مهدویت) پرواز کرده و اوج می گیرند. در واقع اربعین پیوند خط سرخ حسینی با خط سبز مهدوی است. رابطه اربعین و مهدویت رابطه دو سویه است: اربعین بسترساز ظهور و مهدویت ترویج گر اربعین و عاشورا (چون که امام زمان منتقم بوده و تمام کننده عاشورا می باشد). الهی نژاد تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «راهپیمایی اربعین می‌تواند زمینه‌ساز تحقق هدف نهایی امت اسلامی یعنی تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی باشد و بر همین اساس باید پیوندهای مستحکم میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی و ملیت‌ها و اقوام مختلف، در این راهپیمایی بیشتر شود.» و فرمودند: «امام حسین (ع) فقط مختص شیعیان نیست، بلکه متعلق به همه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی و متعلق به انسانیت است و به همین علت ما شاهد حضور غیرمسلمانان نیز در راهپیمایی اربعین هستیم.» بر همین اساس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه راهپیمایی اربعین روزبه‌روز جهانی‌تر خواهد شد، این راهپیمایی بزرگ را تجلی جوشش خون امام حسین (ع) و تجلی پیام عاشورا بعد از  سال دانستند. هافینگتون‌پست با توصیف مراسم اربعین به «بزرگ‌ترین اجتماع دینی جهان» بیان می‌کند: «زیارت اربعین امام حسین (ع) بزرگ‌ترین تجمع دینی در جهان محسوب می‌شود و این ویژگی باید در دائره‌المعارف‌ها ثبت شود. حجت الاسلام الهی نژاد گفت: ظهور دارای سه مولفه اساسی نظیر نشانه های ظهور و زمینه های ظهور و شرایط ظهور است. ۱ـ زمینه های ظهور علت معده و علت ناقصه و شرط لازم برای ظهور هستند و شرایط ظهور علت تامه و شرط کافی برای ظهور هستند.۲ـ زمینه های ظهور ، ظهور را تقدم می بخشد.  شرایط ظهور ، ظهور را تحقق می بخشد.۳ـ زمینه های ظهور:  نظیر کارهای خیر، امر به معروف و نهی از منکر، و اصلاحات فردی و اجتماعی و معرفت به امام(ع)، قدردان امام، تبعیت از امام، و بطور کلی حرکت کردن به سوی آمادگی در همه زمینه ها. امام صادق(ع) می فرماید:  هَیهاتَ، هَیهاتَ، لا یکُونُ فَرَجُنا حتَی تُغَربَلُوا، حَتی یذهَبَ الکَدِرُ وَ یبقی الصَّفوُ.امام باقر(ع) می فرماید: إِذَا اجْتَمَعَ لِلْإِمَامِ [لِلْإِسلَامِ] عِدَّهُ أَهْلِ بَدْرٍ ثَلَاثُمِائَهٍ وَ ثَلَاثَهَ عَشَرَ وَجَبَ عَلَیهِ الْقِیامُ وَ التَّغْییرُ .از امام صادق(ع) نقل شده حضرت می فرماید: أنـه‌ لو اجـتمع للإمـام عدة أهل بدر ثلاثمائة و بضعة عشر رجلاً لوجب علیه الخروج بالسیف.  در این خصوص برخی علماء همین نظر را مطرح کرده اند که نبود آمادگی و نبود یاران زمینه تأخیر در زمان ظهور می باشد مثلا: شیخ مفید می نویسد: «وجه و حکمت مخفی بودن ایشان به خاطر کثرت دشمن و کمی یاور است» و شیخ طوسی خوف امام(ع) را زمینه تأخیر ظهور می داند: «و لو زال خوفه لظهر فیحصل له اللطف بتصرفه»‏  اگر خوف امام زایل شود حتماً ظهور کرده و در کارهای امور اجتماعی دخالت می کند. در واقع زمانی خوف امام زمان مرتفع می شود که مردم قدرشناس امام باشند و این قدرشناسی زمانی حاصل می شود که مردم به آمادگی کامل رسیده باشند. چناچه امام کاظم (ع) در این باره می فرماید: «یا ابْنَ بُکَیرٍ إِنِّی لَأَقُولُ لَکَ قَوْلًا قَدْ کَانَتْ آبَائِی (ع) تَقُولُهُ لَوْ کَانَ فِیکُمْ عِدَّةُ أَهْلِ بَدْرٍ لَقَامَ قَائِمُنَا» اربعین؛ نشانه های ظهور نیست، شرایط ظهور نیست بلک ظرفیت عظیم برای زمینه سازی ظهور است. فرآیند بحث ۱ـ زمینه سازی و آمادگی برای ظهور تکلیفی است یا غیر تکلیفی؟ از آنجائی که ظهور بالاترین خوبی و خیرات است بر اساس بیان فاستبقوا الخیرات، باید تکلیفی باشد ۲ـ آیا زمینه سازی و آمادگی تأثیری در زمان ظهور دارد یا خیر؟ بر اساس آیات و روایات بی شمار که در خصوص مکافات عمل آمده است دلیل بر تأثیرگذاری زمینه سازی در زمان ظهور است ۳ـ دو نگرش و دو نظریه مطرح است: الف: نظریه وظیفه گرای مطلق: یعنی زمینه سازی ظهور مقید به ظهور نیست و تأثیری در زمان ظهور از نظر تقدم و تأخر ندارد. ب: نظریه وظیفه گرای معطوف به ظهور: یعنی زمینه سازی ظهور معطوف به ظهور است، کارهای خیر و شر ما در زمان ظهور تأثیر دارد. عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بر اساس نگرش اول کارهای خیر نظیر پیاده روی در اربعین و همه کارهای مثبتی که در اربعین شکل می گیرد نظیر اتحاد و همدلی، همکاری و همیاری، ولایت دوستی و ولایت محوری، عشق به نوع دوستی، برابری و برادری، اخلاص و فروتنی، ایثار و از خودگذشتگی، بصیرت و آگاهی، خودجوشی و مردمی، بی رنگی و بی نژادی، فرامذهبی و فرادینی، عبادت و زیارت، و... هیج تأثیری در ظهور از نظر تقدم بخشی ندارد و زمان ظهور ثابت بوده و تلاش و کوشش انسان تأثیر در زمان ظهور ندارد.بر اساس نگرش دوم؛ کارهای خیر و شر در زمان ظهور تأثیر دارد انسان با انجام کارهای خیر نظیر اربعین و مولفه های مثبت آن می تواند در تقدم بخشی ظهور نقش ایفا نماید و با کارهای شر نظیر بی معرفتی نسبت به امام زمان، قدرنشناسی نسبت به امام زمان، بی دینی، بی انصافی، بی ایمانی و خلاف همه مولفه های مثبت اربعین، می تواند در تأخر بخشی زمان ظهور نقش ایفا نماید. شایان ذکر است اربعین با دو نگرش موضوعی و طریقی در زمینه سازی ظهور نقش ایفا می کند در نگرش موضوعی اصل اربعین خودش یک معروف و خیر می باشد و در نگرش طریقی اربعین احیاء گر بسیاری از خوبی ها و معروف ها خواهد بود. مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی در پایان خاطرنشان کرد: پس بطور کلی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ما مسلمانان بطور عموم و شیعیان بطور خاص با کارهای خیر و صلاح از جمله اربعین و پیاده روی در آن که به نوعی احیاء گر بسیاری از فضائل و خوبی ها است، می توان در مسیر احیای تمدن نوین اسلامی که همان تمدن مهدوی است گام برداشت و با این اعمال خوب و فضائل اخلاقی می توان در زمان ظهور تأثیر گذاشت و با جلب لطف الهی تحقق ظهور را زودتر شاهد بود. پایان پیام/141 ]]> انديشه Mon, 21 Oct 2019 11:59:17 GMT http://bfnews.ir/vdce7n8f.jh8pfi9bbj.html اربعین پدیده‌ای مهم در تاسیس تمدن جامعِ زمینه‌ساز ظهور است http://bfnews.ir/vdccopqm.2bqee8laa2.html به گزارش آینده روشن حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسین مومنی» عصر شنبه، 27 مهرماه در گردهمایی عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه یزیدیان در کربلا به دنبال نسل کشی و حذف اسلام و نام پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) بودند، اظهار کرد: اگر امام سجاد(علیه السلام) را نکشتند چون فکر می کردند در اثر بیماری از دنیا خواهند رفت و الا این جنایتکاران به طفل شش ماهه نیز رحم نکردند و گلوی او را با تیر سه شعبه پاره پاره کردند. این استاد حوزه علمیه به بیان برخی جنایات لشکر یزید در روز عاشورا پرداخت و ادامه داد: آنها می خواستند نام سید الشهداء علیه السلام را محو کنند ولی به این هدفشان نرسیدند. از سوی دیگر امام حسین(علیه السلام) به دنبال دو هدف بودند؛ نخست وفای به عهد  بندگی خدای متعال که همه سرمایه و هستی خود را برای این وفای به عهد دادند. وی  افزود: امام حسین(علیه السلام) به این هدف رسیدند و به همین دلیل یکی از اعمال در تمام مناسبت های ما زیارت امام حسین(علیه السلام) از دور و نزدیک است. ایشان دردانه خدا و نور هدایت هستند؛ چون وفای به عهد بندگی کردند. مومنی هدف دوم از قیام امام حسین(علیه السلام) را روشن کردن نور هدایت خواند و گفت: هر کس به نور هدایت امام حسین(علیه السلام) نگاه کند، قلبش زنده می شود. حسین(علیه السلام) زنده است که قلب شیعه زنده است. ایشان به این دو هدف در کربلا رسدیدند و پیروز واقعه کربلا شدند. وی اربعین را عامل مهم تاسیس یک تمدن کامل و جامع که زمینه ساز ظهور امام زمان(علیه السلام) خواهد بود، دانست و بیان کرد: چون امام حسین(علیه السلام) زنده است قلب شیعه زنده است.این استاد حوزه علمیه قم شفاعت از امت و برون رفت از نفاق را از دیگر آثار عشق به امام حسین(علیه السلام) خواند و گفت: دیدیم سربازان گمنام امام زمان(عج) به نور امام حسین(ع) کسی که این مردم و مملکت را به سخره گرفته بود چنان دستگیر کردند که تمام اربابانش متحیر ماندند. مومنی در پایان روایاتی از ثواب زیارت و گریه بر امام حسین(علیه السلام) را بیان و خاطرنشان کرد: هر طور که می توانید بر امام حسین(علیه السلام) گریه کنید و برای ایشان اقامه عزا نمایید که زنده بودن شیعه به زنده بودن عاشورا و کربلا است. پایان پیام/141 ]]> انديشه Mon, 21 Oct 2019 10:45:55 GMT http://bfnews.ir/vdccopqm.2bqee8laa2.html همایش «انتظار موعود» برگزار می‌شود + محورها و تقویم زمانی http://bfnews.ir/vdcbwsbz.rhb00piuur.html به گزارش آینده روشن، کانون فرهنگی امام مهدی(عج) و کانون فرهنگی هنری شهدای محراب شهرستان ملکان (واقع در آذربایجان شرقی) به منظور ارتقاء و اعتلای معرفت و بینش مهدویت و ترویج معارف و فرهنگ انتظار در جامعه اسلامی همایش مهدوی «انتظار موعود» را برگزار می کند. محورهای فراخوان مقاله و آثار هنری این همایش عبارتند از:زمینه سازی برای ظهور، راهکارها و راهبردهادوره غیبت، فرصت ها و تهدیدهاآثار تربیتی انتظار موعودنقش عاشورا در گسترش فرهنگ ایثار و انتظاراثبات امامت امام عصر(عج) از راه عقل و نقلآسیب شناسی و جریان شناسی مهدویزیبایی های عصر ظهور و حکومت جهانی حضرت صاحب الزمان(عج)ویژگی یاران حضرت ولی عصر(عج)بایدها و نبایدها در عصر غیبتلزوم رجعت از منظر روایاتجایگاه جهاد و شهادت در زمینه سازی جهانی برای ظهوروظایف منتظران در عصر غیبتچگونگی ارتباط معنوی با امام عصر(عج) در عصر غیبتنقش فرهنگ عاشورا در جلوگیری از تهاجم فرهنگی در عصر انتظاراهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در قیام امام حسین(ع) و قیام امام زمان(عج)جایگاه جهاد و شهادت در زمینه سازی جهانی برای ظهورعوامل غیبت و موانع ظهور حضرت ولی عصر(عج)دینداری در عصر ظهوررابطه ولایت فقیه و مهدویتنقش زنان در قیام دو امام(ع) شرایط ارسال آثار:مقالات حداکثر در 14 صفحه تدوین و در دو صفحه خلاصه نویسی و ارسال شود.مقالات به صورت تایپ شده به همراه سی دی آن ارسال شود.مهلت ارسال مقالات: 8 آبان 98زمان برگزاری همایش: 16 آبان 98 همزمان با سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج)علاقمندان به حضور در همایش می توانند تا 10 آبان درخواست خود را به صورت کتبی به دبیرخانه ارائه کنند. بنابر این گزارش، از مقالات برتر در این همایش با اعطای جوایز نفیس تقدیر می شود؛ مقالات برگزیده توسط نویسنده در روز همایش ارائه می شود؛ مقالات دریافتی در قالب کتاب (انتظار موعود» منتشر می شود؛ مقالات باید توسط نویسنده جمع آوری و تدوین شود؛ به مقالات کپی برداری شده از سایت ها و ... ترتیب اثر داده نمی شود.نام و نام خانوادگی، نشانی و تلفن تماس نویسنده در ذیل مقاله درج شود. این همایش به همت دفتر امام جمعه شهرستان ملکان با همکاری فرمانداری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، اداره تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای شهر و دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان ملکان، شهرداری بخش لیلان، شهرداری مبارک شهر، بخشداری مرکزی لیلان، حوزه علمیه امام صادق(ع) و کمیته مداد امام خمینی(ره) برگزار می شود. نشانی دبیرخانه همایش:آذربایجان شرقی، شهرستان ملکان، خیابان امام، خیابان معلم، جنب مسجد جامع، کانون فرهنگی امام مهدی(عج). صندوق پستی 467-55617نشانی سایت کانون: entezar-malekan.comنشانی پست الکترونیک همایش: entazar313malekan@gmail.comسامانه پیام کوتاه: 100003130313شماره در فضای مجازی: 09148152617تلفن تماس 04137829128- 09144223079 انتهای پیام/ 141 ]]> انديشه Mon, 21 Oct 2019 10:01:10 GMT http://bfnews.ir/vdcbwsbz.rhb00piuur.html