آينده روشن - آخرين عناوين انديشه :: نسخه کامل http://bfnews.ir/vsngrt194kjoa.pra.html Sat, 19 Oct 2019 12:20:40 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://bfnews.ir/skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط وب سايت خبری آينده روشن http://bfnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام وب سايت خبری آينده روشن آزاد است. Sat, 19 Oct 2019 12:20:40 GMT انديشه 60 کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین علی(ع) برگزار می شود http://bfnews.ir/vdcezn8f.jh8ppi9bbj.html به گزارش آینده روشن، کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین علی(ع) به مناسبت چهاردهمین قرن شهادت امام علی(ع) به همت مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت (ع) ۲۶ دی در شهر اصفهان برگزار می شود.محورهای اصلی کنگره:جایگاه قرآن در سیره امیرالمؤمنین امام علی(ع)توحید در کلام امیرالمؤمنین امام علی (ع)پیامبر از منظر امیرالمؤمنین امام علی (ع)امیرالمؤمنین امام علی (ع) دعوت کننده به عبودیت الهیولایت امیرالمؤمنین امام علی (ع) محور وحدت اسلامیجنگ وصلح از نگاه امیرالمؤمنین امام علی(ع)نگرش و برخورد امیرالمؤمنین امام علی (ع) با پیروان خلفاامیرالمؤمنین (ع) از دیدگاه مستشرقینسیره علوی و فرهنگ از دیدگاه امیرالمؤمنین امام علی(ع)اخلاق و تربیت از دیدگاه امیرالمؤمنین امام علی(ع)نهج البلاغه؛ ناکثین، مارقین و قاسطینحاکمیت و سیاست در سیره امیرالمؤمنین امام علی (ع)خانواده برتر در بیان و سیره امیرالمؤمنین امام علی (ع)معنویت در سیره امیرالمؤمنین امام علی (ع)امیرالمؤمنین(ع) در شعر و ادبیات فارسی امیرالمؤمنین(ع) در شعر و ادبیات عربهنر در سیره امیرالمؤمنین امام علی (ع)ادبیات در سیره امیرالمؤمنین امام علی (ع)دشمن شناسی از منظر امیرالمؤمنین امام علی (ع)بررسی شخصیت امیرالمؤمنین (ع) از منظر قرآن کریم تفاسیر و تراجم نهج البلاغهبررسی شخصیت امام از منظر احادیث فریقینامیرالمؤمنین امام علی (ع) و مدینه فاضلهاقلیت های دینی از منظر امیرالمؤمنین امام علی (ع)حقوق انسان از منظر امیرالمؤمنین امام علی(ع)امیرالمؤمنین امام علی (ع) و وقفنقش مردم در حکومت از منظر نهج البلاغهواکاوی ریشه ها و عوامل شهادت امیرالمؤمنین امام علی (ع)علل فروپاشی تمدن ها و جوامع از منظر نهج البلاغهانسان کامل از منظر امیرالمؤمنین امام علی (ع)امیرالمؤمنین امام علی(ع) و اندیشمندان سایر فرق و ادیانعدالت اجتماعی در کلام و منش امیرالمؤمنین امام علی (ع)سیاست در منش امیرالمؤمنین امام علی (ع)بازشناسی عرفان ناب علوی از عرفان های نوظهورارتباط با دبیرخانه کنفرانستلفن دبیرخانه: ۰۳۱۳۲۲۰۷۷۶۰فکس دبیرخانه: ۰۳۱۳۲۲۲۱۲۸۱آدرس پستی دبیرخانه: اصفهان- خیابان نشاط- ابتدای خیابان فرشادی- موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت (علیهم السلام)- کدپستی: ۵۳۴۳۵-۸۱۴۶۶ایمیل: info@ahlolbait.comوبسایت: پایگاه رسمی کنفرانساطلاعات مهم کنفرانستاریخ برگزاری: ۲۶ دی ۱۳۹۸تاریخ میلادی: 2020-01-16مهلت ارسال اصل مقاله: ۱۳۹۸/۸/۱۰  ]]> انديشه Sat, 05 Oct 2019 08:16:05 GMT http://bfnews.ir/vdcezn8f.jh8ppi9bbj.html اقدامات امام حسین (ع) بیشترین اثر را در مهدویت داشته است http://bfnews.ir/vdcjoiea.uqemxzsffu.html به گزارش آینده روشن حجت‌الاسلام محمود ابوالقاسمی استاد اخلاق و محقق علوم قرآن و حدیث  گفت: بر اساس منابع حدیثی تمام اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) یک نور و یک حقیقت واحدند، امیرالمومنین (ع) فرمود: «و کلّنا من نور واحد» (1). ما باید اهل بیت را یک سیرت واحد بدانیم یعنی باید آنان را نفسی واحد در جسم‌هایی متفاوت ببینیم. این موضوع به خوبی از سوی رهبر معظم انقلاب در کتاب انسان 250 ساله شرح داده شده است، در واقع رهبر انقلاب تمام اهل بیت را یک انسان و یک حقیقت واحد می‌دانند اما در عمری 250 ساله که 63 سال آن عمر مبارک پیامبر اکرم (ص)، 63 سال دیگر عمر مبارک امیرالمومنین (ع) و ... است.وی افزود: این حقیقتِ انسانی یک هدف نهایی و اصلی دارد که در مقاطع مختلف در پی تحقق آن هدف هستند. پس از آنجایی که تمام اهل بیت یک نور و حقیقت‌اند، یک هدف واحد هم دارند، اما چهارده معصوم (ع) چهارده جزء از این هدف را تأمین می‌کنند، در واقع ائمه اطهار (ع) چهارده قطعه از یک تصویر هستند که وقتی در کنار هم قرار گیرند، تصویر کامل می‌شود.این استاد اخلاق خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرماید: منظور از عصر در سوره مبارکه «والعصر»، عصر خروج قائم (ع) است. عصر در لغت به معنای عصاره‌گیری است و اگر عصر را دوران خروج قائم درنظر بگیریم، یعنی می‌توان عصاره و محصول تمام تلاش‌ها و اقدامات ائمه اطهار (ع) را در دوران خروج امام عصر (عج) مشاهده کنیم. از سوی دیگر می‌توان گفت منظور از «عصر» دورانی است که بشریت با قرار گرفتن در آن، در فشار و تنگنای شدید قرار می‌گیرد و این امر سبب تلاش بیشتر، غفلت‌زدایی و در نتیجه رسیدن به آن هدف مطلوب که ظهور امام زمان (عج) است می‌شود.این محقق علوم قرآن و حدیث با تأکید بر اینکه مسأله مهدویت هدف نهایی اهل بیت (ع) بوده است، گفت: هر یک از اهل‌ بیت (ع) در راستای امر ظهور به‌عنوان برنامه‌ای الهی مأموریت‌هایی برعهده داشتند و بر اساس موقعیت زمانی و مکانی خود این مأموریت را به عالی‌ترین نحو انجام دادند، پس تمام اهل بیت (ع) در راستای مهدویت اقدامات و تلاش‌‌هایی داشتند.حجت‌الاسلام ابوالقاسمی گفت: در حدیث داریم که: «لَوْ أَدْرَکْتُهُ لَخَدَمْتُهُ أَیامَ حَیاتِی؛ اگر او را درک می‌کردم، تمام عمرم خادم او می‌شدم»، این حدیث هم از امام صادق (ع) و هم از امام حسین (ع) نقل شده است و نشان می‌دهد که اهل‌بیت (ع) آرزوی درک دوران حضور حضرت مهدی (عج) را داشتند و اینچنین از حکومت جهانی ایشان یاد کردند.وی اضافه کرد: در میان چهارده معصوم که برای ظهور امام زمان (عج) تلاش‌ها کردند، امام حسین (ع) به شکلی ویژه در امر مهدویت تأثیرگذار بوده و در واقع اقدامات امام حسین (ع) بیشترین اثر را در مهدویت داشته است. در زیارت ناحیه مقدسه کلامی از امام زمان (عج) آمده که هر صبح و شب بر امام حسین (ع) گریه می‌کند، این اشاره به نقش ویژه اباعبدالله (ع) در ظهور امام زمان دارد. با بررسی قیام امام حسین (ع) در می‌یابیم که باید همه توجه‌مان به یاری و نصرت امام زمان (ع) باشد، چراکه همراهی با امام زمان (عج) در این زمان مانند همراهی با امام حسین (ع) در عاشوراست.1ـ (مدینة معاجز الأئمة الإثنی عشر و دلائل الحجج علی البشر، ج 2، ص 367)2ـ (تفسیر کنز الدقائق و بحر الغرائب، ج 14، ص 428)انتهای پیام/ 141 ]]> انديشه Wed, 11 Sep 2019 15:17:15 GMT http://bfnews.ir/vdcjoiea.uqemxzsffu.html اهل‌سنت داغدار امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا هستند http://bfnews.ir/vdciyway.t1aq52bcct.html به گزارش آینده روشن ماموستا معروف خالدی  ضمن عرض تسلیت و آرزوی قبولی عزاداری مردم سراسر کشور و استان کردستان اظهار داشت: امام حسین(ع) به‌عنوان یکی از اصحاب پیامبر(ص) مطرح و از اولاد پیامبر گرامی اسلام که در بیت نبوی بزرگ شده و جزو آل عبا هستند.وی به جایگاه والای امام حسین(ع) در میان اهل تسنن اشاره کرد و افزود: در خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت، سلام و درود بر حضرت امام حسن(ع) و حضرت امام حسین(ع) فرستاده می‌شود.امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرموده «حسین نور چشم من است»، بنابراین باید تمام مسلمانان شیعه و سنی، حضرت امام حسین(ع) را مانند نور چشم خودشان بدانند.   وی با اشاره به واقعه کربلا گفت: واقعه کربلا عصاره دعوت تمامی انبیا است، یعنی اگر زحمات، تلاش، از جان گذشتگی و ایثار جان و مال امام حسین(ع) نبود مسیر دعوت و زحمت 124 هزار پیامبر به خطر می‌افتاد اما ایشان معنای ایثار، از خودگذشتگی و شهادت را در کربلا معنا کردند و این راه برای همیشه ادامه دارد.ماموستا خالدی با یادآوری اینکه امام حسین(ع) برای احیای ارزش‌های اسلام قیام کرد و در این راه مظلومانه به شهادت رسید، عنوان کرد: اهل‌سنت همواره غم بزرگ شهادت امام حسین(ع) را در دل دارند و داغدار شهدای دشت کربلا هستند.عالم اهل‌سنت به جوانان توصیه کرد که شیوه زندگی پیامبر(ص)، اهل‌بیت و اصحاب ایشان از جمله امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را مطالعه کرده و از این بزرگمردان پیروی کنند.انتهای پیام/141 ]]> انديشه Wed, 11 Sep 2019 11:03:26 GMT http://bfnews.ir/vdciyway.t1aq52bcct.html عاشورا متصل به مهدویت است http://bfnews.ir/vdcgnn9u.ak93t4prra.html به گزارش آینده روشن  حجت‌الاسلام ناصر شکریان عصر یکشنبه در سوگواره بصیرت عاشورایی اظهار کرد: عاشورا متصل به مهدویت است زیرا امام حسین (علیه السلام) فرمودند اولین کسی است که از عالم برزخ رجعت می کند و این یعنی آن زمان به مهدویت متصل می شود. وی با بیان اینکه از خداوند بخواهیم ما را جزو کسانی قرار دهد که جزو خون خواهان حسین (علیه السلام) باشیم، افزود: شیعه دو بال دارد که یک بال آن عاشورا و دیگری مهدویت است. مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بیان کرد: دشمن همیشه به دنبال قطع کردن دو بال شیعیان یعنی عاشورا و مهدویت است و هر زمانی که می خواهد این دو بال را قطع کند با ولایت فقیه مواجهه می شود که ولایت فقیه مردم را آگاه می کند و نمی گذارد دشمن به خواسته خود برسد. شکریان عنوان کرد: دشمن به این نتیجه رسیده است هر زمانی که بخواهد بال های شیعیان را از بین ببرد حتما باید محافظ آن یعنی ولایت فقیه را از بین ببرد؛ امروز ولی فقیه با بصیرت افزایی جامعه جلوی شبهه افکنی دشمنان در زمینه مهدویت و عاشورا را می گیرد. وی با بیان اینکه دشمن با گرفتن عاشورا و مهدویت به دنبال استعمال مسلمانان است، خاطرنشان کرد: زیارت عاشورا در شب های جمعه و شرکت در مجالس عزاداری امام حسین(علیه السلام) دارای برکات فراوانی است که می تواند انسان را در دنیا و آخرت عاقبت بخیر کند. مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: دعا برای فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید در طول روز انجام شود که موجب خوشنودی اهل بیت و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می شود. شکریان در پایان گفت: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و زمینه‌ساز حکومت جهانی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.انتهای پیام/ 141 ]]> انديشه Wed, 11 Sep 2019 08:37:09 GMT http://bfnews.ir/vdcgnn9u.ak93t4prra.html استکبار به دنبال گرفتن دو فرهنگ حسینی و مهدوی از شیعیان است http://bfnews.ir/vdccspqm.2bqe08laa2.html به گزارش آینده روشن ، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد صبح امروز در دیدار حجت الاسلام نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و حسینی مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران گفت: امروزه صهیونیست‌ها به این فهم رسیده‌اند که شیعه دو موضوع امام حسین و مهدویت را دارد که به این اقتدار رسیده است آن‌ها معتقدند که امام حسین (ع) به شیعه قدرت و مهدویت به آن‌ها امید می‌دهد به همین دلیل تلاش می‌کنند که این دو موضوع را از شیعیان به ویژه مردم ایران بگیرند.او افزود: از طرف دیگر باید هیئت‌ها هم باید اقدام به کادرسازی انقلابی در بدنه خود بکنند و هیئت امنا اقدام به تربیت جایگزین و جانشین برای خود داشته باشند تا نسل جدیدی که قرار است هیئت را بگرداند، نسبت به عزاداری‌های اصیل آشنایی داشته و به ارزش‌ها هم پایبند باشد.آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد:با تاکید بر اینکه دو اقدام در ارتباط با مداحی‌ها باید انجام شود، گفت: نکته اول این است که از جوانان و نوجوانانی که استعداد و صدای خوبی دارند،مداح تربیت و با اشعار خوب و مناسب مداحی کنند.تربیت نوجوانان  اساسی‌ترین کار‌ها در تربیت دینی استامام جمعه یزد  با تاکید بر این که تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان از اساسی‌ترین کار‌ها در تربیت دینی است، گفت: در طول سال‌های گذشته نسبت به برخی امور کوتاهی صورت گرفته که یکی از این امور آموزش و پرورش بوده است.نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه  مسئولان هیئت‌ها، فرزندان خود را برای این منظور تربیت کنند تا آن‌ها هم نسبت به مراسم‌های امام حسین (ع) حساسیت لازم را داشته باشند، تصریح کرد: این اقدام انگیزه بسیار بالایی در جوانان برای حضور در هیئت‌ها و فعالیت به دور از حواشی را به وجود می‌آورد.امام جمعه یزد ادامه داد: معنویت پایه اصلی هر دو این بنیان‌ها است و به همین دلیل هم استکبار و صهیونیست‌ها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند که این معنویت را از مردم ایران بگیرند.او با تاکید بر اینکه شعر‌هایی که برای مداحی‌ها انتخاب می‌شوند باید مناسب و از افراط و تفریط در آن هم به دور باشند، گفت: لازم است که از ظرفیت جوانان در مدیریت عزاداری‌ها به درستی استفاده شود.نماینده، ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: خدا را شکر جوانان ما امروز اگر به درستی توجیه و با منطق روبرو شوند، حرف حق را قبول و از ارزش‌هایی که به آن ایمان و باور دارند هم جانانه دفاع می‌کنند.ناصری یزدی تصریح کرد: بسیاری از افراد هم هستند که برای قرار گرفتن در مسیر درست تنها نیاز به یک تلنگر دارند و اگر با این تلنگر روبرو شوند قطعا در مسیر درست قرار می‌گیرند.امام جمعه یزد ادامه داد: فعالیت مدارس صدرا خیلی خوب است و باید نسبت به این مدارس و توسعه آن حساسیت لازم را داشته باشیم چرا که هر کاری که ما در تبلیغ دین انجام دهیم به اندازه تربیت دینی دانش‌آموزان تاثیرگذار نیست.انتهای پیام/141 ]]> انديشه Wed, 04 Sep 2019 15:27:18 GMT http://bfnews.ir/vdccspqm.2bqe08laa2.html نامگذاری شب های دهه اول محرم http://bfnews.ir/vdcjhiea.uqemtzsffu.html به گزارش آینده روشن هر شب از شب های ماه محرم، به یکی از شهیدان کربلا اختصاص دارد، مداحان در دهه محرم روضه و نوحه  مرتبط با نامگذاری آن شب را می خوانند. شب اول: مسلم بن عقیلمسلم، نخستین شهید واقعه کربلاست. شهادت او کمی پیش‌تر از حادثه کربلا رخ داده است و شب نخست ماه محرم به پاس فداکاری و جان فشانی‌های این سفیر شهید راه سرخ، شب حضرت مسلم بن عقیل نام نهاده شده است. مسلم الگوی محبت و وفاست. او عاشقی دل باخته بود که تا آخرین لحظه از عشق پاک خود به حسین(ع) دست بر نداشت و در اوج بی وفایی کوفیان به مولایش وفادار ماند.شب دوم: ورود به کربلاامام حسین(ع) روز دوم محرم سال ۶۱ ه ق به سرزمین کربلا وارد شد. به خاطر همین روز دوم محرم، روز ورود به کربلا نام گذاری شده است. روز دوم، نماد پایداری است. اباعبدالله الحسین(ع) از همان آغاز حرکت با حوادث گوناگونی روبه رو شد. از بی‌وفایی کوفیان گرفته تا تعقیب شدن از سوی سپاهیان دشمن. با این حال از ادامه راه منصرف نشد و هم چنان استواری ورزید. حسین(ع) آموزگار بزرگ پایداری است.شب سوم: حضرت رقیه(س)رقیه(س) دردانه سه ساله حسین بن علی(ع) است. نام مبارک او در بعضی از کتاب‌های تاریخی و مقاتل نقل شده است و برخی دیگر مانند ریاض الاحزان از او با نام فاطمه صغری یاد کرده اند. رقیه(س) در روز سوم صفر سال ۶۱ ه ق در سفر اهل بیت به شهر شام از دنیا رفته است. شاید نام گذاری روز سوم محرم به نام این بانوی کوچک به این انگیزه بوده که در گرماگرم عزاداری دهه اول، از مظلومیت او یادی شود.حضرت رقیه الگوی تربیت صحیح است. با تدبر در جملات کوتاهی که او هنگام دیدن سر بریده پدر به زبان آورده به خوبی می‌توان دریافت که این کودک از چه معرفت والایی برخوردار بوده است.شب چهارم: حضرت حر(ع)شب چهارم عزاداری محرم اختصاص به یکی از شهیدان سربلند کربلا یعنی حربن یزید ریاحی دارد. البته این شب را به فرزندان حضرت زینب نیز منسوب کرده‌اند. حر الگوی توبه و حقیقت جویی است. او در آغاز برخورد با امام حسین(ع) چنین جایگاه وارسته‌ای نداشت و به گفته خودش مأمور بود و معذور! اما ادب و تواضع حر در مقابل سالار شهیدان، سبب رهایی او شد. حر با ژرف بینی، حق را بر باطل ترجیح داد و پیشانی پشیمانی بر سجده گاه توبه فرود آورد. حر، جذاب‌ترین الگوی توبه برای خطاکاران است.شب پنجم: حضرت زهیر(ع) و…این شب مانند شب چهارم میان چند شهید کربلا مشترک است. شب پنجم به حبیب بن‌مظاهر و حضرت عبدالله بن حسن کودک هشت ساله امام مجتبی (ع) نیز منسوب است. عبدالله(ع) در شمار آخرین شهیدانی بود که پیش از شهادت امام حسین(ع) در ظهر عاشورا به شهادت رسید.زهیر، الگوی عاشقی کربلاست. او تا چند روز پیش، از دیدار حسین(ع) هراس داشت، اما پس از آن که به خیمه امام گام نهاد، هراسش به عشقی جاودانه بدل شد. بارقه نگاه حسین(ع) چنان در جانش اثر کرده بود که از همه هستی خود گذشت و از دنیا و خانمان گسست. او در این راه چنان پیش رفت که به یکی از فرماندهان سپاه آن حضرت تبدیل شد.شب ششم: حضرت قاسم(ع)شب نوجوانان عاشورایی، شب روضه قاسم بن الحسن(ع). وقتی امام حسین(ع) سخن از شهادت یارانش به میان آورد، نوجوان سیزده ساله کربلا از عمو پرسید: عموجان آیا من نیز به فیض شهادت نائل می‌شوم؟ امام او را به سینه چسباند و فرمود: فرزندم مرگ را چگونه می‌بینی؟ قاسم پاسخ داد: از عسل شیرین‌تر!شهادت طلبی قاسم(ع) و پا فشاری او برای رسیدن به مقصود، زیباترین الگو را برای رهروان خط سرخ شهادت رقم زد.شب هفتم: حضرت علی اصغر(ع)علی اصغر(ع) فرزند کوچک امام حسین(ع) و حضرت رباب دختر امرءالقیس است که با تیر سه شعبه حرمله بن کاهل اسدی به شهادت رسید. مصیبت علی اصغر(ع) برای حسین(ع) جان فرسا بود چنان که گریست و به خداوند عرض کرد: خدایا خودت میان ما و این قوم داوری کن. آنان ما را فرا خواندند تا یاری کنند ولی برای کشتن ما کمر بسته‌اند. در این لحظه ندایی از آسمان رسید که: ای حسین(ع) در اندیشه اصغر(ع) مباش، هم اکنون دایه‌ای در بهشت برای شیر دادن به او آماده است. شب هفتم، شب رضاست. حسین(ع) بهترین الگوی پایداری و رضایت است. او پس از تحمل شهادت همه یاران و جوانانش، کودک شیرخوار خود را به میدان آورد. هنگامی که علی اصغر نیز فدا شد بر قضای الهی گردن نهاد و خطاب به خداوند گفت: ای خدا! چون تو این صحنه‌ها را می‌بینی تحمل این مصیبت‌ها بر من آسان می‌شود.شب هشتم: حضرت علی اکبر(ع)علی اکبر(ع) نخستین فردی بود که از بنی‌هاشم به میدان رفت. او فرزند بزرگ امام است و نزدیک‌ترین فرد به ایشان. چون غربت پدر را در میان خیل گرگ‌های خون آشام کوفه و شام می بیند، از همه یاران و افراد خاندان پیشی می گیرد و خود را در راه آرمانی فدا می‌کند. او گام به میدان می‌نهد تا حجت را تمام کند و شوق رسیدن به فیض شهادت را در دل یاران حسین(ع) قوت بخشد. علی اکبر(ع) الگوی سبقت گرفتن در شهادت است.شب نهم: شب تاسوعاستاره ۳۴ ساله آسمان کربلا و بزرگ‌ترین یار و یاور حسین(ع). عباس یعنی چهره درهم کشیده و این نام نشان از صلابت و توانمندی سقای کربلا دارد. او فرزند علی(ع) و برادر حسین(ع) بود، با این حال هرگز برادر خود را به نام صدا نزد. عباس(ع) این ادب و فروتنی را تا لحظه آخر بر خود واجب می‌دانست. او بهترین الگوی رشادت بود. زیرا پرچم دار سپاه بود و پرچم را به دست رشیدترین و شجاع ترین افراد لشگر می‌سپارند. او به اندازه‌ای محو یار شده بود که بر امواج دل انگیز آب روان، لب‌های خشکیده محبوب خود را در نظر آورد و داغ تشنگی را از یاد برد. رشادت، وفاداری و فروتنی عباس(ع) یکی دیگر از برگ‌های زرین عاشورا است که همه را به شگفتی واداشته است.شب دهم: شب عاشوراشب حسین بن علی(ع) الگوی آزادگان جهان. شهامت، ایثار، بردباری، تسلیم، رضا، وفا، فروتنی، شجاعت و پایداری امواج اقیانوس بی منتهای حسین(ع) است. اگر این قیام چنین درون مایه ارزشمندی از فضایل انسانی را نداشت، این گونه بر پیشانی تاریخ نمی‌درخشید. عاشورا این گونه توانست حصار زمان و مکان را درهم شکند و تاریخ را درنوردد.انتهای پیام/141 ]]> انديشه Wed, 04 Sep 2019 10:14:38 GMT http://bfnews.ir/vdcjhiea.uqemtzsffu.html ما از همه جهات درباره امامت غفلت کرده‌ایم/ فقط محبت را یاد گرفته‌ایم http://bfnews.ir/vdcivway.t1aqp2bcct.html به گزارش آینده روشن، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدباقر علوی تهرانی» به مناسبت سوگواری دهه اول محرم در مسجد امیر به سخنرانی پرداخت و گفت: غدیر، سبب تکمیل دین شده است. این  استاد حوزه علمیه افزود: پیکره انسان از اجزایی ساخته شده است که برخی از آنها نقش جرئی اما برخی همچون سر نقش اصلی دارند. پیکره دین هم اجزایی مثل نماز، روزه، حج، جهاد، اخلاق، اعتقادات دارد اما بخش مهم دیگری از دین امامت است که اگر نباشد دین هم نیست. حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با استناد به روایتی از ائمه معصومین(ع)، تصریح کرد: اگر امامت کنار گذاشته شود پیکره‌ای از دین باقی نمی‌ماند، همانگونه که اجزای نماز با هم ارتباط دارند ارتباط امام با سایر اجزای دین هم اینگونه است. این استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام رضا(ع)، بیان کرد: امامت تمام‌کننده و کامل‌کننده دین است؛ امام کاظم(ع) فرمودند: خداوند درباره هیچ چیز به میزان اقرار و اعتراف به امامت تأکید نکرده است زیرا این مهم همچون سر بر بدن انسان است بنابراین تاکید شده که از امامت غافل نشوید. وی با بیان اینکه اسلام پنج ستون دارد، گفت: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت پنج رکن دین هستند اما مردم به هیچ‌رکنی از دین همچون ولایت دعوت نشده اند. حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه امامت باید از طریق صحیح آن فهمیده شود، تاکید کرد: در اسلام امامت ناظر بر خلافت نیست بلکه یکی از شئون امامت، خلافت است، با اینکه امیرمومنان امام علی(ع) تنها چهار  سال و اندی خلافت کردند اما طی ۲۵ سال خانه‌نشینی هرگز امامت از ایشان سلب نشد. این استاد حوزه علمیه افزود: ما شیعیان درباره امامت از همه جهات غفلت کردیم و از پنج شأن محبت، معرفت، ولایت، اطاعت و تبعیت تنها محبت را گرفتیم. وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع)، گفت: اطاعت از امام جزو اصلول دین است، وقتی گفته می‌شود امام دارای مقام عصمت است بر اساس آیه تطهیر ما این معصومیت را قبول کرده ایم. اگر کسی نماز بخواند و حج و عمره به جا آورد اما امام را نشناسد، هیچ عمل نیکی از او پذیرفته نمی‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با تاکید بر اینکه امامت راس اصلی دین است، ابراز کرد: در روایت است: خداوند به عزت و جلال خود قسم خورده اگر کسی همه روزها روزه بگیرد، همه شب‌ها نماز بخواند و همه اموال خود را ببخشد اما اعمال او به دستور امام نباشد، هیچ عملی در کارنامه او نوشته نمی‌شود زیرا مرجعیت دینی با امام معصوم(ع) است. این خطیب برجسته اضافه کرد: اکثر ما یک زندگی را تشکیل می‌دهیم و می‌خواهیم دین را به آن وصل کنیم در حالی باید همه چیز زندگی شما را دین تعریف کرده باشد ما همه کارهای خود را انجام می دهیم یک نماز هم می خوانیم. وی با بیان اینکه در دینداری صرف داشتن محبت نشانه قبولی نیست، خاطرنشان کرد: تا جوان هستید، وقت دارید بررسی کنید اهل بیت(ع) در کجای زندگی شما قرار دارند، هر انسان منصفی اهل بیت(ع) را می پذیرد، اگر کسی محبت اهل‌بیت(ع) را نداشته باشد اهل جهنم است حتی اگر هزار سال بین رکن و مقام، خدا را پرستش کرده باشد. پایان پیام/141 ]]> انديشه Wed, 04 Sep 2019 08:55:56 GMT http://bfnews.ir/vdcivway.t1aqp2bcct.html مهدویت از معبر عاشورا به جهان معرفی می‌شود http://bfnews.ir/vdchqmnq.23n-xdftt2.html به گزارش آینده روشن با موضوع ماه محرم در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام «محمدعلی معینیان»، عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد. حجت الاسلام معینیان در این گفت و گوی رادیویی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مهدویت و معرفی حضرت مهدی (عج) به بشریت از معبر عاشورا می گذرد، اظهار کرد: با معرفی جایگاه و شخصیت والای سیدالشهداء(ع) به عالمیان بحث مهدویت و جایگاه امام (عج) نیز برای بشر به خوبی نمایان می شود. عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: این مسئله با رونق گرفتن زیارت اربعین طی سال های اخیر خود به خود بروز کرده و بیش از گذشته در حال نمایان شدن است. وی با اشاره به حضور ملیت ها و ادیان مختلف در مراسم اربعین حسینی، بیان کرد: حضور گسترده ملیت ها و ادیان در مراسم اربعین نشان می دهد که این افراد با هدف و راه امام حسین (ع) آشنا شده و به این مسئله پی بردند که حضرت(ع) برای مقابله با ظلم قیام کرده و به مبارزه با حکومت طاغوت برخاسته است. حجت الاسلام معینیان با بیان اینکه حریت، آزادگی و جان فشانی های امام و یاران او در این طریق اسوه شده است، خاطرنشان کرد: اتصال ادیان و ملیت ها در ایام اربعین موجب آشنایی آنها با مبانی اسلامی و مهدویت و عصر حضور می شود. پایان پیام/141 ]]> انديشه Wed, 04 Sep 2019 08:37:19 GMT http://bfnews.ir/vdchqmnq.23n-xdftt2.html راه‌اندازی پویش شاد کردن مردم در مسجد جمکران به‌مناسبت غدیر/ برپایی کاروان «از غدیر تا ظهور» http://bfnews.ir/vdcefn8f.jh8p7i9bbj.html به گزارش آینده روشن حجت الاسلام والمسلمین «یاسین حسین آبادی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان و در تشریح برنامه های مسجد مقدس جمکران در ایام دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: برنامه های این دهه در میعادگاه منتظران با شعار «شهر الولایه؛ قربان، غدیر، مباهله» اجرا می شود. معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: مقرر است در این پویش شادباش مردم را ترغیب کنیم که به مناسبت عیدالله الاکبر، عید غدیر خم هر کس متعهد شود یک یا چند نفر را شاد کند. وی تصریح کرد: برنامه های مسجد مقدس جمکران از روز عید سعید قربان و با اقامه نماز عید به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی آغاز می شود و در طول دهه امامت و ولایت و تا عید غدیر در قالب های متنوع و ویژه گروه های مختلف اعم از کودک، نوجوان، جوان و خانواده ادامه می یابد و با همکاری نهادهایی همچون سازمان های اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی و بنیاد بین المللی غدیر ادامه می یابد. حجت الاسلام حسین آبادی اضافه کرد: اوج برنامه های جمکران برای عید سعید غدیر، راه اندازی کاروان «از غدیر تا ظهور» با همراهی مراجع عظام تقلید و عموم عاشقان ولایت و منتظران در مسیر حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران با هدف تجدید عهد و بیعت با امام زمان(عج) است. وی درباره میزان استقبال از این کاروان با توجه به تجربه سال های گذشته، اعلام کرد: با توجه به همزمانی عید سعید غدیر امسال با روز سه شنبه، پیش بینی می شود جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر کاروان «از غدیر تا ظهور» را در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) همراهی کنند تا نهایتاً به مسجد رسیده و دعای عهد در اجتماع بزرگ مردمی غدیر زمزمه شود. حجت الاسلام حسین آبادی درباره برنامه اطعام غدیر در مسجد مقدس جمکران، اعلام کرد: میعادگاه منتظران طرح اطعام را به صورت معمول اجرا می کند در روز عید و در مسیر کاروان «از غدیر تا ظهور» ایستگاه های صلواتی فعال بوده و زائران را اطعام می کنند. وی تاکید کرد: نمایشگاه سبک زندگی، موزه دین و دنیا، محراب اندیشه، مجموعه گل نرگس و مرکز مشاوره مسجد مقدس جمکران در ایام دهه امامت و ولایت به صورت ویژه به زائران خدمت رسانی می کنند. معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی ماه ذی الحجه جشن بزرگ مباهله برگزار و ویژه برنامه ای برای خانواده خادمان میعادگاه منتظران به مناسبت روز خانواده اجرا می شود.    انتهای پیام/141 ]]> انديشه Mon, 29 Jul 2019 11:02:08 GMT http://bfnews.ir/vdcefn8f.jh8p7i9bbj.html عمر فرقه احمدالحسن کوتاه است/ مردم عراق از فرقه‌بازی خسته شده‌اند http://bfnews.ir/vdcd9k05.yt09z6a22y.html به گزارش آینده روشن  «احمد الحسن» که حتی در مورد ادعای سیادت او اشکالات جدی مطرح است با حمایت بازماندگان حزب بعث و برخی عناصر جاسوسی غربی در دوره پس از سرنگونی صدام خود را مطرح کرد و به ترویج افکار گمراه‌کننده پرداخت.با توجه به برخی تحرکات پیروان این فرقه بر آن شدیم تا در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام علی محمدی هوشیار از کارشناسان مهدویت، چرایی فعالیت‌ این فرقه در ایران را مورد بررسی قرار دهیم.علل گرایش برخی مردم کشورمان به جریان  احمد الحسن چیست؟این فرقه و فرقه‌‌های مشابه در فضای خاصی مورد بررسی قرار می‌گیرد. باید ببینیم چرا برخی مردم به هر مدعی دروغینی روی خوش نشان می‌دهند؟ حال چه در فضای مهدویت باشد و چه در فضای غیر مهدویت، ریشه این مشکل در کجاست؟ درباره علل پیدایش مدعیان و علل گرایش به آنان می‌توان در چند بخش صحبت کرد. یکی اینکه معمولاً فرقه‌ها در بستر بحران‌های اجتماعی رشد پیدا می‌کنند و این بهترین زمان هست که بتوانند خودشان را نشان دهند. بحران‌هایی مثل بحران‌ اقتصادی یا جنگ در منطقه، ناامنی‌ها و ناآرامی‌ها؛ وقتی این اتفاقات می‌افتد، عده‌ای با سوء استفاده از مفهوم منجی و اعتقاد به منجی‌گری در بین مسلمین، ظهور و بروز یافته و خود را به عنوان تنها منجی بشریت معرفی می‌کنند. خب! مردم به دنبال کسی هستند که آن‌ها را از مشکلات اقتصادی و غیره نجات دهد. از آن طرف هم با حفظ  این مفهوم، عده‌ای پیدا می‌شوند و می‌گویند «مگر شما دنبال منجی نبودید! آن منجی‌ای که دنبالش می‌گردید ما هستیم!» علاوه بر آن، برخی روایات را برای این افراد مشتبه می‌کنند و در نتیجه، عده‌ای که شناخت کافی از روایات، علائم و سایر موارد درباره امام مهدی (عج) ندارند، فریب این‌ها را می‌خورند. یک عده اینگونه هستند که فریب می­­‌خورند چون دنبال نجات هستند. انسان هم وقتی دارد غرق می‌شود در واقع به هر چیزی دست می‌­زند تا خودش را نجات بدهد، حالا این اشخاص از این فضاها و مشکلات مردم استفاده می­‌کنند.گروه دوم اینکه بعضی افراد به دنبال تریبونی برای ابراز مخالفت‌­های خودشان هستند که به نظر من اغلب افرادی که دچار این نوع جریان­‌ها می‌­شوند، چنین هستند؛ یعنی اساساً با نظام، مراجع تقلید و با زمین و زمان مشکل دارند. دنبال یک جبهه و تریبون خوب هستند که پشت آن پنهان شوند و شعارهایشان را سر بدهند و حرف­‌هایشان را بزنند، ولو اینکه به آن‌ها اسم احمد الحسنی بودن هم سوار شود و این اسم را یدک بکشند. برایشان فرقی ندارد که با چه اسمی فعالیت کنند. مهم این است که بتوانند در فضایی ابراز مخالفت کنند. اساساً اگر با اینها صحبت کنید، نه دغدغه دین دارند، نه دغدغه مذهب، نه دغدغه امام زمان! مشکل آن‌ها با مرجعیت و نظام است و من از این مدل انسان‌­ها در مناظرات و گفت‌وگوها زیاد دیده‌ام. یعنی با طرف بحث می‌­کنیم، مناظره می­‌کنیم، بعد اقناع علمی می‌­­شود، دیگر هیچ پاسخی در مورد شبهات ندارد. می‌­گوییم آقا کار تمام شد؟ می‌­بینیم تازه درد دل‌­های سیاسی او شروع می‌­شود! می­‌فهمیم که اصلاً مشکل او مشکل مهدویت نبوده، اصلاً شبهه نداشته و این حرف‌هایی هم که می‌­گفته و دو ساعت هم بحث می­‌کردیم، می­‌خواسته طوری وانمود کند که من مشکل دیگری ندارم. حالا اینکه مشکل او اساساً سیاسی است که در این فضاها مطرح می‌­کند.گروهی که دغدغه دین دارند، اما راه را اشتباه می‌­روندگروه سومی که جذب این جریان­‌ها می‌­شوند، افرادی هستند که به خاطر بحران­‌ها به این جریان‌ها روی می‌آورند. واقعاً دغدغه دین دارند و دوست دارند امام مهدی (عج)  زود تشریف بیاورد و بتوانند در رکاب امام زمان (عج) خدمت‌­رسانی کنند. معمولاً می‌­بینید اینگونه افراد، افرادی هستند که مطالعات دینی، مهدویتی و امامیتی ندارند. بلکه فقط شوق و احساسات مهدی‌خواهی در آن‌ها خیلی زیاد است‌. بعد یک جریانی با تعدادی آیه و روایات می‌آید، امر را به آنان مشتبه می­‌کند و می‌­گویند آن کسی که حالا آمده این همان امام زمان است یا فرزند امام زمان و یا چنین مفاهیمی؛ لذا گروه سوم واقعاً دغدغه دین دارند، اما راه را اشتباه می‌­روند. وقتی روایات را به آن‌ها می‌­گوییم و بعد تحریفات و تناقضات احمدالحسن را هم متقابلاً به این افراد بیان می‌کنیم، ‌متوجه می‌­شویم واقعاً درد دین دارند و مشکل سیاسی، امنیتی و منافع شخصی مطرح نبوده است.خطرناک‌ترین گروه در فرقه‌های مهدویگروه دیگری داریم که این گروه خیلی خطرناک هستند! اینها نه به دنبال مهدی (عج) هستند، نه به دنبال اغراض سیاسی و نه به دنبال راه نجات هستند، بلکه گروهی سودجو هستند که به دنبال اغراض شخصی خودشان مانند مسائل اقتصادی یا انحرافات جنسی هستند. این افراد وقتی می­‌بینند جریانی شکل گرفته و آن‌ها همیشه دنبال چنین  مسائلی هستند، وارد آن جریان‌ها می‌­شوند تا از قبل این جریان­ کسب درآمد کنند و منافع جنسی­‌شان تأمین ­شود. این مدل افراد هم کم در فرقه‌­های مختلف نداشتیم. به طور مثال در فرقه احمد ­الحسن افرادی از بین آ‌‌‌ن‌ها پول جمع کرده که برای احمد ­الحسن بفرستد، اما پول را بالا کشیده و فرار کرده است یا مثلاً بین آن‌ها نفوذ کرده و وارد فضاهای فسادهای جنسی و انحرافات اخلاقی شده است.کلیدواژه‌های مطرح در  فرقه احمد الحسن چیست؟ در حالی که به وجه اشتراک آن‌ها با سایر مدعیان دروغین اشاره کردید.مفهوم نجات! معمولاً یک حرف مهم مدعیان مهدویت این است که الان شما در گرفتاری هستید و مهدی آمده تا شما را نجات بدهد. پس اولین کلیدواژه، کلیدواژه «نجات» است که اکثر فرقه‌ها مخصوصاً فرقه‌های مهدویتی از این کلیدواژه خیلی استفاده می‌کنند و مردم هم ذاتاً دنبال نجات هستند. دومین کلیدواژه­ مبارزه با موانع ظهور است و یکی از موانع ظهور را در وجود علمای دین می‌بینند. آنها می‌گویند که شما فریب علما را خوردید و مهدی آمده تا با این علما مبارزه کند و علما هم با مهدی مقابله می‌­­کنند که این کلیدواژه در بعضی­‌ها جواب می‌­دهد. مثلاً جریان قتل امام جمعه کازرون، آن شخص تمام باورهایش در این خلاصه شده بود که علما در مقابل مهدی ایستادند و ما باید علما را یکی پس از دیگری از میان برداریم تا موانع ظهور برطرف شود! پس دومی هم این است که آن‌ها علما و فقها را به عنوان موانع ظهور می‌دانند. کلیدواژه سوم، «عدالت­‌های اجتماعی» است که عدالت­ اجتماعی تا به حال اجرا نشده و امکان ندارد غیر از مهدی (عج) کسی این را انجام دهد، خب! درست هم همین است. آن عدالت اصلی و تام فقط به دست مهدی (عج) خواهد بود و هیچ کسی توان این کار را ندارد که به شکل گسترده دنیا را پر از عدل و داد کند، اما خود این به یک شعار تبدیل می‌­شود که یک عده می­‌گویند فقط مهدی (عج) می‌­تواند این کار را انجام بدهد و الان مهدی آمده و ما وظیفه داریم به او کمک کنیم تا عدالت اجتماعی برقرار شود.«عدالت» واژه­‌ای است که همه انسان­‌ها از آن خوششان می‌­آید. حتی دو دزد هم وقتی دزدی می‌­کنند دوست دارند آن مالی که دزدیدند با عدالت بین خودشان تقسیم کنند. پس  عدالت یک کلیدواژه بسیار مهم می‌­تواند باشد که مدعیان از آن سوءاستفاده می­‌کنند. همچنین کلیدواژه‌­های دیگری هم مانند بحث تکامل، رسیدن به خدا، کسب معنویت و مبارزه با فساد هم مطرح است.حضور و نفوذ این فرقه در کشور چقدر است؟برای ما الان اینکه اتباع احمد الحسن چند نفر هستند، هیچ اهمیتی ندارد. اما اینکه آیا اینها سرعت رشدشان چقدر است و استعداد آماری‌شان چگونه است، حائز اهمیت است که ببینیم با این میزان فعالیتی که دارند ۱۰ سال بعد کجا هستند؟ یعنی باید آینده‌پژوهی داشته باشیم. به نظر من با بررسی­‌هایی که انجام داده‌ایم و با توجه به میزان خطری که این جریان دارد، عمر جریان احمد الحسن از عمر بهائیت بیشتر نخواهد بود؛ به شرط اینکه بتوانیم در مقابل آن‌ها به صورت عالمانه و کارشناسانه مواجهه داشته باشیم که در این صورت، عمر این جریان شاید به ۱۰ سال هم نرسد. احمد الحسن که در نجف است، چرا حوزه علمیه نجف نسبت به این شخص و پیروانش واکنشی نشان نمی‌دهد؟اولاً اینکه این شخص در نجف نیست و از عراق خارج شده است. اما تشکیلات سازمان‌­یافته او در نجف است.ثانیاً در عراق هم قانون مدنیت حاکم است و اینطور نیست که شما عراق را با ایران مقایسه کنید. آنجا می‌­گویند هر کس با هر تفکری می‌­تواند آزادانه عمل کند و فقط نمی‌­تواند کار امنیتی کند و اگر زمانی کار امنیتی انجام داد، مقابل او می‌­ایستند. وقتی قانون کشوری اینگونه باشد، علما نمی­‌توانند کاری انجام دهند، مگر در حد روشنگری. چون قانون دست آن‌ها نیست و حکومت در عراق دست دیگران است، لذا فقط می­‌توانند روشنگری کنند که حضرت آیت­‌الله سیستانی این کار را در عراق انجام می‌­دهد و کتاب‌­هایی که از طرف مجموعه آن‌ها منتشر شده و به زبان عربی تألیف شده است، دارند این کار را انجام می‌­دهند. اتفاقاً خود این جریان احمد الحسن هم که در آنجا فعالیت می­‌کند خیلی موفق نشده است. به نظر من به نسبت حجم فعالیتی که در عراق دارند، نتوانستند در عراق موفقیتی کسب کنند.حضور متعدد فرقه‌های مهدوی در عراق/ جریان احمد  الحسن در قم رو به ریزش استچرا در عراق نتوانستند، ولی در ایران توانستند؟به این شکل می‌­شود به این سؤال پاسخ داد که در عراق، فرقه‌­های مشابه خیلی زیاد است؛ یعنی الان در عراق جریان عبدالحسین مرسومی یا جریان السید الممهد الیمانی، قحطانی و ده‌ها فرقه مهدویتی داریم که دیگر مردم عراق واقعاً خسته شده‌اند. به قدری فرقه­‌های مهدویتی آنجا بوده، هست و خواهد بود که  دیگر برای مردم عراق عادی است. اما در ایران جریان­‌های مدعی مهدویت به نسبت آنجا خیلی کمتر است. در ایران هم اینها فعالیت می­‌کنند و معمولاً بین قشر عوام مردم که اطلاعات خاصی از بحث‌­های مهدویتی و امامتی ندارند، از بین آن‌ها جذب می­‌کنند. البته بعضی از طلبه‌­ها هم به خاطر اینکه با روایات و اعتقادات شیعه زیاد آشنایی ندارند،  جذب این جریان شدند. البته این جای خوشحالی دارد که امسال نزدیک 13 نفر از این طلبه‌­ها را در قم داشتیم که برگشتند و حتی می­‌شود گفت در شهر قم جریان احمد ­الحسن کاملاً متوقف شده و رو به ریزش است، یعنی نه تنها در قم متوقف شده است بلکه رو به ریزش است.خطر بزرگی که تهران را تهدید می‌کند/ سرکوب امنیتی هیچ موقع مدنظر نیستالبته ما یک خطر بزرگی در تهران داریم. زیرا تهران بزرگ است و خطاهایش هم دیده نمی­‌شود و انحرافاتش زیاد به چشم نمی­‌خورد. به نظر من الان آلوده‌­ترین شهر ما در این بحث، تهران است. اما چون تهران شهر بزرگی است، اصلاً به چشم نمی‌­آید و متأسفانه مسئولان فرهنگی تهران و نهادهای دینی هم تا به حال هیچ­ گونه اقدامی در این زمینه نکرده‌اند، اما مقابله با جریان احمد الحسن در شهرستان‌ها خیلی خوب بوده؛ مثلاً نهادهای فرهنگی تربت ­‌حیدریه و دزفول و چند شهر دیگر خوب عمل کرده‌اند.روشنگری انجام شده یا رویارویی امنیتی بوده؟نه روشنگری شده است. زیرا سرکوب امنیتی هیچ موقع مدنظر نیست و اصلاً به درد نمی‌­خورد. چرا که امروز سرکوب می‌­شوند و فردا از زندان آزاد می‌­شوند و دوباره ادامه می‌­دهند. در شهرهایی که نام بردم، کار فرهنگی خوبی انجام شده که در اثر این کارها آمار مستبصرینی که از این فرقه برگشتند بالاست. الحمدلله عده­‌ای شبانه­‌روز دارند برای این مسأله کار می‌­کنند، تدریس می‌کنند، تبلیغ می­‌کنند، کتاب می‌­نویسند، مناظره می‌­کنند و الحمدلله اتفاقات خوبی دارد می افتد. کدام نهاد فرهنگی یا حوزوی درباره برخورد با فرقه احمد الحسن وارد عرصه شده است؟متأسفانه هیچ نهاد فرهنگی غیر از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به این مسأله ورود نکرده است و تنها نهاد فرهنگی که واقعاً وارد کار شده و دارد زحمت می‌­کشد و هزینه می‌­کند، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم است. نهادهای دیگری مانند مرکز مدیریت حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و ارشاد با وجود اینکه خطر جریان را می‌دانند، اما هیچ کدام از آن‌ها تاکنون حتی یک سنگ به سمت این جریان پرتاب نکرده‌اند. البته ماشاءالله گزار­ش‌­نویسی‌شان درجه یک است. اگر همه این نهادها متحد می‌­شدند و کاری انجام می­‌دادند تا الان پرونده احمد الحسن مختومه شده بود. بنابراین باید نهادهای همسوی دیگر هم وارد کار شوند و کمک کنند تا إن‌شاءالله شیعیان حضرت علی­ بن­ ابیطالب (ع) را از دست دجال بصره نجات داد.علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر درباره این جریان انحرافی می‌توانند به کتاب‌های «دجال البصره» علامه کورانی، «الرد القاصم» علی آل محسن، «ره افسانه»، «راهنمای کور» و «خواب پریشان» حجت‌الاسلام شهبازیان و «از تبار دجال»، «راه و بیراهه» و «ناقوس گمراهی» حجت‌الاسلام آیتی و «درسنامه نقد و بررسی جریان احمدالحسن»، «پرسش‌ها و پاسخ‌ها»، «پیشوای اینترنتی»، «دکان‌های کاغذی» و «روشن‌تر از خورشید» حجت‌الاسلام هوشیار مراجعه کنند.انتهای پیام/141 ]]> انديشه Mon, 29 Jul 2019 10:48:19 GMT http://bfnews.ir/vdcd9k05.yt09z6a22y.html