رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور:

تبلیغ مهدویت وظیفه ای شرعی و ضرورتی فرهنگی سیاسی است

خبرگزاری آينده روشن , 22 تير 1390 ساعت 11:26

گزارشگر :

عضو مجمع روحانیان مجلس با بیان اینکه تبلیغ آموزه مهدویت تلاش برای ایجاد انگیزه در جامعه برای تغییر وضعیت موجود به وضعیت مطلوب است گفت: اقداماتی که تا کنون در زمینه تبلیغ آموزه مهدویت از طریق رسانه انجام شده بسیار اندک و ناچیز بوده، به طوری که هیچ اثر رسانه ای در کارنامه رسانه ملی در این زمینه دیده نمی شود که در اذهان ماندگار شده باشد.


 حجت الاسلام حسین ابراهیمی نماینده بیرجند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار آینده روشن در رابطه با اهمیت تبلیغ مهدویت و فرهنگ انتظار از طریق رسانه گفت: تبلیغ آموزه مهدویت یک وظیفه شرعی و ضرورتی فرهنگی سیاسی است.

وی افزود: تبلیغ آموزه مهدویت از طریق رسانه تبلیغ نهایت خوبی ها و تلاش برای ایجاد انگیزه در جامعه برای تغییر وضعیت موجود به وضعیت مطلوب است و این به معنی اقدام برای ساختن جامعه زمینه سازان ظهور می باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس همچنین ابراز داشت: هدف اصلی رسانه های فرهنگی در جامعه رشد دادن جامعه بر مبنای ارزشها و تعالیم الهی است و مهدویت اصلی ترین و روشن ترین راه رشد جامعه است.

وی تاکید کرد: نسبت مهدویت با فرهنگ جامعه به مانند میوه به درخت است، بدین معنی که ثمره فرهنگ جامعه ما باید به مهدویت ختم شود و این امر در این برهه از زمان بدرستی محقق نمی شود، مگر آنکه رسانه ها و دستگاه های فرهنگی جامعه بدنبال آن باشند و در این زمینه تلاش کنند.

عضو مجمع روحانیان مجلس تصریح کرد: اقداماتی که تا کنون در زمینه تبلیغ آموزه مهدویت از طریق رسانه انجام شده بسیار اندک و ناچیز بوده، به طوری که هیچ اثر رسانه ای در کارنامه رسانه ملی در این زمینه دیده نمی شود که در اذهان ماندگار شده باشد.

وی گفت: به عقیده ما رسانه ملی و سایر دستگاه های فرهنگی جامعه باید از طریق کارشناسان حوزه و پژوهشگران مهدویت راهی را برای تبلیغ مناسب فرهنگ مهدوی بیابند و پاسخگوی نیازهای جامعه در این زمینه باشند. 

انتهای پیام/ن/12/48


کد مطلب: 44524

آدرس مطلب: http://bfnews.ir/vdci5wa5.t1a5r2bcct.html

آينده روشن
  http://bfnews.ir